İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki akademik başarıları ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri belirlenmiş, öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarılarına göre öğrenme stilleri arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin öğrenme stillerinin; cinsiyet, öğrenim görülen okul yeri, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, ailelerin sosyo-ekonomik düzeyleri ve en çok sevilen ders değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Tarama modelinde olan çalışma, Ağrı Patnos ilçesinde 2009-2010 Eğitim Öğretim yılında MEB'e bağlı İlköğretim okullarında öğrenim görmekte olan 370 beşinci sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Kolb Öğrenme Stili Envanteri ve 2009-2010 eğitim öğretim yılı 1. dönem sonu Sosyal Bilgiler karne notları kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistiksel metotları (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma), anova ve ki-kare hipotez testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:?Öğrencilerin %47,8'i I.Tip (değiştiren), %23'ü II. Tip (özümseyen), %13,8'i III. Tip (ayrıştıran), %15,4'ü IV. Tip (yerleştiren) öğrenme stilindedirler.?Öğrencilerin sosyal bilgiler başarılarına göre öğrenme stilleri arsında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ortalamalar arasındaki farka göre, III. Tip (ayrıştıran) öğrenme stiline sahip öğrencilerin sosyal bilgiler başarı notu ortalaması, I.Tip (değiştiren) öğrenme stiline sahip öğrencilerin sosyal bilgiler başarı notu ortalamasından yüksektir.?Öğrencilerin öğrenme stilleri ile cinsiyet, en çok sevilen ders (sayısal dersler-diğer dersler, beceri dersleri-kültür dersleri), anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, aylık aile gelir düzeyi ve okul yerleri (ilçe merkezi-köy) değişkenleri arasındaki ilişki, istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Öğrenme, Öğrenme Stilleri, Sosyal Bilgiler, Başarı, In this study the learning styles of the primary school students? were determined and whether there is a meaningful difference between the learning styles and in terms of students? success of social sciences were determined. Besides students? learning styles show any meaningful difference in terms of gender, education place, mother?s eduction level, father?s eduation level, family?s socioeconomic levels and most favorite lesson varations were searched. The srch which is in scnning model was carried out in Ağrı, Patnos during 2009 ? 2010 eucation term at primary schools with 370 5th grade students. As data collecting devices Personal Information Form, Kolb learning style inventory, and 2009 ? 2010 education term 1st term social sciences final grades are used. During analysis of the data identifying statistics methods (Frequency, Percentage, Avarage score, Standard variation) anova, chi-square hyphothesis tests were used. The results below were achieved:?It was concluded that the learning style of students in elementary school 5th grade was 47.8% I. type (changed), 23% II.Tip (with assimilation), 13.8% III.Tip (separation), 15.4% of the IV.Tip (put).?The significiant relationship between Students' learning styles and social studies course achievement were found. According to the difference among mean values, the average of social studies achievement grade of students who had III. Type (separation) learning style was higher than that of students who had Type I (changing) learning style.?The ralationship between Students' learning styles and the variabilities such as gender, the most popular courses (mathematical courses-other courses, skills courses and culture classes), maternal education level, parental education level, monthly family income and school location (county town-village) was not statistically significant. .Keywords: Learning, Learning Styles, Social Studies, Success,
Collections