E-ticaret sitelerinin kullanılabilirliği ve başarısını etkileyen faktörlerin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz teknolojisinde yaşanan gelişmeler ile beraber insanların hayatlarında önemli değişiklikler meydana gelmektedir. Meydana gelen en önemli değişiklerden birisi alışveriş yapma alışkanlıklardır. İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla geleneksel yöntemlerden farklı olarak alışveriş artık elektronik ortamda gerçekleşmeye başlamıştır. Mekân ve zamandan bağımsız olarak elektronik ortamda yapılan alışveriş, e-ticaret kavramı olarak hayatımıza girmiştir.Bu araştırma; e-ticaret sitelerinin kullanılabilirliği ve başarısını etkileyen faktörlerin belirlenmesini analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında ilgili literatür çalışmasında, tüketicilerin e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmasını etkileyen etmenler olduğu düşünülen; kullanılabilirlik, memnuniyet ve tasarım faktörleri irdelenmiştir.Araştırmada, hazırlanan anket formu Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde okuyan üniversite öğrencileri 525 kişiye uygulanmış ve analizlerde toplam 418 anket formu değerlendirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 19.0 istatistik programı kullanılarak frekans dağılımı, faktör analizi, güvenilirlik analizi ve ortalamalar uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, e-ticaret sitelerinin başarısını etkileyen faktörlerin memnuniyet, tasarım ve kullanılabilirlik olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: E-ticaret, Web Site Kullanılabilirliği, Web Site Başarısı With the developments in today's technology, significant changes occur in the lives of people. One of the most important changes is the shopping habits. With the widespread use of the Internet, shopping has started to take place electronically, unlike traditional methods. E-commerce is the concept of e-commerce.This research; the aim of this study was to determine and analyze the factors affecting the availability and success of e-trade sites. In the related literature study, it is thought that there are factors affecting the consumers' shopping from e-trade sites; availability, satisfaction and design factors are examined.In this study, university students studying at Niğde Ömer Halisdemir University were applied to 525 people and a total of 418 questionnaires were evaluated. In the analysis of the obtained data, frequency distribution, factor analysis, reliability analysis and averages were applied by using SPSS 19.0 statistical program. According to the results of the analysis, it was determined that the factors affecting the success of e-trade sites were satisfaction, design and usability. Keywords: E-trade, Web Site Availability, Web Site Success
Collections