Âşık Veysel ve Barpı Alıkulov`un karşılaştırmalı analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kültürün tanıtılması için sanata ihtiyaç duyulmaktadır. Bir sanatçının ortaya koyacağı eserler, özgür bir şekilde kendi duygu ve düşünceleri ile oluşmalıdır. Bu yüzden kültürün tanıtılması için sanatını bireysel olarak ifade eden âşıklar, toplumlar için çok önemlidir. Âşık ozanlar ve onların atı gibi olan saz ile yaptıkları müzik de kültürümüzün bir parçasıdır. Yalnız toplumsal olaylara değindikleri için yaptıkları müzik daha arka planda kalmıştır. Bu yüzden âşıklar incelenirken hem edebi hem de müzikolojik olarak incelenmelidir. Bu çalışma, Türk Kültüründen iki önemli değer, Âşık Veysel ve Barpı Alıkulov'un hayatlarını ve müzikal kimliklerini inceleyen bir çalışmadır. Çalışma literatür taraması yapılarak hazırlanmıştır. Çalışmada ilk olarak Anadolu'daki âşıklık geleneği ve Kırgızistan'daki akınlık geleneğinin özellikleri anlatılmış; Âşık Veysel ve Barpı Alıkulov'un bu iki gelenek içindeki yerinden bahsedilmiştir. Daha sonra, Âşık Veysel ve Barpı Alıkulov'un hayatları, şiirleri ve müzikal kimlikleri karşılaştırılmıştır. Anahtar Kelimeler: Âşık Veysel, Barpı Alıkulov, Âşıklık Geleneği, Kırgız Akıncılık, Halk Müziği, Müzikoloji. Culture needs art in order to be promoted. The artworks to be put forth by an artist must be formed freely with their own feelings and thoughts. Therefore, the minstrels who express their art individually for the promotion of culture are very important for societies. The minstrels and the music they make with their instruments as it were their horses, is a part of our culture. Since they touched on social events, the music they made remained in the background. Therefore, minstrels should be examined both literarily and musicological. This study examines the life and musical identities of two important values from Turkic culture, Âşık Veysel and Barpı Alıkulov. The study was prepared by reviewing the literature.In this study, firstly the aşık (minstrel) tradition in Anatolia and the characteristics of akın tradition in Kyrgyzstan are explained and the place of Aşık Veysel and Barpı Alıkulov in these two traditions is mentioned. Later, the lives, poems and musical identities of Âşık Veysel and Barpı Alıkulov were compared.Keywords: Âşık Veysel, Barpı Alıkulov, Minstrel Tradition, Kyrgyz Akın, Folk Music, Musicology
Collections