Örgüt kültürünün değişiminde insan kaynakları yönetiminin rolüne ilişkin bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgüt kültürü örgütteki çalışanların davranışlarını yönlendiren normlar, davranışlar, değerler, inançlar ve alışkanlıklar sistemidir. Bu nedenle, örgüt kültürünün örgüt üyelerinin düşünce ve davranışlarını şekillendiren hâkim değer ve inançlar olduğu söylenebilir. Günümüz rekabet ortamında örgütleri ayakta tutan kültür kavramı, çağdaş yönetim tekniklerinin özellikle Toplam Kalite Yönetim (TKY) anlayışının örgütlerde uygulanması ile birlikte değişim sürecine girmektedir. Örgüt kültürünün değişiminin insana bağlı olduğu düşünüldüğünde kalite yönetim sistemlerinin gerektirdiği kültürün oluşmasında ve uygulanmasında İnsan Kaynakları Yönetimine (İKY) büyük görev düşmektedir. Değişim sürecinde İnsan Kaynakları Yönetiminin planlama (seçme, yerleştirme, oryantasyon, iş tanımı, iş değerleme ) eğitim, ücretlendirme, performans değerleme fonksiyonlarını etkin olarak kullanımı kültürel değişimi belirleyici rol oynamaktadır.Örgütlerde değişim aşamasında yenilenen örgüt kültürünün iş görenler arasında kabul görme ve benimsenmesinde önemli rol oynayan İnsan Kaynakları Yönetimi, diğer tüm organizasyonel birim ve düzeylerle entegre biçimde çalışması gereken çok fonksiyonlu bir araç konumuna gelmektedir. Bir başka deyişle, İnsan Kaynakları Yönetimi, Toplam Kalite Yönetiminin getirdiği yeni kültürün örgüt içinde benimsenmesi için belirleyici bir rol oynamaktadır. The organizational culture is defined as a system of norms, attitudes, values, beliefs and customs that steer the behavioral conduct of workers in an organization. Therefore, one may state that organizational culture is the entirety of dominant values and beliefs that shape the thoughts and behaviors of members of an organization. In today?s competitive environment, the cultural concept which keep organizations in existence tends to enter a process of change, especially with the introduction of an understanding and philosophy of Total Quality Management, throughout the organization. Considering that change in organizational culture is dependent upon people, the Human Resources Management (HRM)has a great role to assume and play in establishment and implementation of a culture necessitated by quality management systems. Efficient use by the Human Resources Management of planning (which involves, election, placement, orientation, job descriptions and work assessment), training, charging and performance assessment plays a deterministic role, throughout the process of change. Having a major role to play in recognition and adoption of the renewed organizational culture among organizational workers during the change phase, HRM becomes a multi-functional tool, which needs to work in an integrated manner with all other organizational wards and levels. In other words, the human resources management plays a significative role for the organization-wide recognition and adoption of the new culture brought about by the total quality management.
Collections