Orta öğretim öğrencilerinin ebeveynleriyle olan ilişkilerine bakışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ergenlerin anne-babalarıyla ilişkilerini algılamalarının cinsiyet, yaş, okul, sınıf, kardeş sayısı, doğum sırası, ailede yaşayan kişi sayısı, ailenin yaşadığı yer, anne ve babanın eğitim düzeyi ve mesleği, ailenin gelir durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.Ergenin anne-babasıyla ilgili çok yönlü ilişki ve etkileşimlerinin niteliğini ve nasıl algıladığını analiz etmek için çeşitli istatistik tekniklerinden faydalanılmıştır. Bu çerçevede frekans değerlerinin yanında, algılamaların bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ölçmek için t-testi, tek yönlü varyans analizi ve x² testi kullanılmıştır. Kuramsal çerçeveyle de desteklenen araştırma bulguları, sosyo-demografik verilerin, ergen-ebeveyn ilişkilerinin niteliğinin ve ilişkilerin ergen tarafından nasıl algılandığının analizi çerçevesinde kurgulanmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, kız ergenler erkek ergenlerden anne ve babalarıyla daha iyi anlaşmaktadır. Ergenin yaşı ilerledikçe, yani ergenliğin sonuna geldikçe anne babalarıyla daha fazla sorun yaşamaktadır. 1. sınıftaki ergenler, yaşa da bağlı olarak aileleriyle daha iyi anlaşmaktadır. Fen ve Anadolu Lisesinde okuyan ergenlerin aileleriyle iletişimlerinin Düz ve Meslek Liselerine göre daha iyi olduğu saptanmıştır. Anne babanın eğitim düzeyleri yükseldikçe ergenlerin anne babalarıyla daha iyi anlaştığı görülmektedir. Ailesi kentte yaşayan ergenlerin de anne ve babalarıyla iyi anlaştıkları saptanmıştır. Ailenin ekonomik düzeyinin artması, ergenin anne babasıyla olan ilişkilerini olumlu algılamalarına sebep olmaktadır. Ergenlerin aileleriyle çatışma ve anlaşmazlık yaşamalarına rağmen birbirleriyle genel olarak iyi ilişkiler içinde oldukları ve ergenin ailesi hakkında olumsuz düşüncelerinin olmadığı saptanmıştır. Sonuçta ergenin anne babalarıyla olan ilişkilerini algılama biçimlerinin gelişim süreçleri üzerinde olumlu ve olumsuz etkileri olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Ergen, Ebeveyn, İlişki, Kuşak çatışması, Ergen-ebeveyn ilişkileri In this research, it has been observed if the adolescents? relationship with their parents and how they perceive this relation differentiate or not, according to his gender, age, school, grade, number of the brothers or sisters, the birth sequence, the number of the family, the settlement place of family, the length of education, occupation, and length of income of the parents.The statistic techniques have been supplied for this research. Annova, Chi-square and t tests are used to analyze the survey.The result of the research the girl adolescences and their parents reach an agreement more easily than the boy adolescences. When the adolescences get older, they have got more problems with their parents. The adolescences in the 9th grade bound to their ages have better relationship with their parents. It?s determined the adolescences attending to Science and Anatolian high schools have got the better relationship with their parents than the adolescences attending to High schools and Vocational schools. It?s been observed that when the education level of the parents increases, the adolescences have got better relationship. The adolescences whose parents living in the city get have got better relationship than the others. It?s determined when the income of the family are getting more the relationship is getting better in the family. It?s said that they can understand each other although the adolescences have got some conflict and disagreement with the parents, and they don?t think pessimistic about their parents.As a result, it?s determined that the adolescences? comprehension style to their parents effects them positively or not as connecting to developing period of the adolescents.Key words: Adolescent, Parent, Relations, Conflict of generation, Relations of adolescent-and parents
Collections