Baudrıllard`ın simülasyon kuramı üzerinden Francıs Bacon`ın Papa resimlerindeki kötü imgesi`ne bir bakış
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşadığı çağın gerektirdiği ve gerçekliği itibarıyla görselliği, merkeze alanve gördüğünü mutlaklaştıran insanoğlunun görüntü tabanlı zayıflıkları/eksikliklerisöz konusudur. Öyle ki; üretilen-tüketilen bir değer ve/veya kültür olarak dilin, ?erk?tarafından kontrol edilebilirliği; bellekte imgeler üzerinden şekillendirilen ve/veyakurgulanabilen ?gerçeklik? kavramının da amaçlar doğrultusunda saptırılabilinir veyönlendirilebilinir olduğu göz ardı edilmemelidir. Nitekim görüntüye bağımlıduruma getirilen kitlelerce, görüntü temelli gerçeklerin, üretildiği ve tüketildiği birdönemde, ?imgeler çağında? yaşadığımızı ileri sürebiliriz. Günümüzde, resimsel vefotoğrafik imgeler, çeşitli çoğaltım teknikleri kullanılarak, kitle iletişim araçları ilekullanıma sunulmaktadır. Dolayısıyla gerçekliğin belirsizliği bağlamında, kötükavramının tanımlanmasında, güç ile eş anlamlı bir yapıya sahip olan kitle iletişimaraçları ve onları kontrol edenlerin rolü belirleyici bir yapı şeklinde karşımızaçıkmakta, bu araçlar tarafından zihinlere dayatılan ve/veya aşinalık oluşturulankavramlar imgesel bir değere dönüştürülerek ifade edilmektedir. Bu bağlamdaBaudrillard'ın simülasyon dünyasına, ?kötü? ve ?kötülük? kavramının egemenolduğu görülmektedir. Öte yandan Bacon'ın tanımladığı `İmge', hem gerçeği ortayakoyan hem de sinir sistemini kışkırtan gelişmiş bir imge olarak karşımızaçıkmaktadır. Her iki durumda da kötülüğün insan odaklı kurgulandığı görülmektedir.Bu çalışma kapsamında Baudrillard'ın simülasyon kuramı ve aşamaları ileilgili olarak Bacon'ın papa resimlerinde ?kötülüğü? çağrıştıran, kurgu ve öğelerinplastik süreçler bağlamında, ressam tarafından nasıl bilinçli olarak kullanıldığısorgulanmıştır.Anahtar Kelimeler: Baudrillard, Simülasyon Evreni, Bacon, Kötü, İmge Man, who places visuality at the very centre of his life and absolutize what hesees as a necessity of the age in which he lives, has visual weaknesses. Therefore, itmust not be disregarded that controllability of language as a value which is bothproduced and consumed and that the concept of reality, which can be fictionalized inmemory through images, can be twisted or redirected. Consequently, we can suggestthat we live in an age of visuality, with masses addicted visuality and visual-basedfacts are produced and consumed. Today, photographic and pictorial images arepresented to the public through means of mass communication. Therefore, in thecontext of indefineteness of reality, means of mass communication and those whocontrol them appear to be a determining factor in defining the concept of bad.Concepts imposed on our memories are expressed after being converted into afictional value.Within this context, it is observed that the concept of bad and the badpervade Baudrillard?s simulation world.On the other hand, the image defined byBacon faces us as an advanced image which both lays baret he truth and provacatesthe neural system.It is seen that the concept of bad is fictionalized based on man ineither case.In this study, it is discussed that Bacon has made use of fictional elementsconnoting bad in his paintings with regard to the Baudrillard?s simulation world.Key Words: Baudrillard, Simulation universe, Bacon, Bad, İmage.
Collections