Resimsel mekanda karşıtlığın geometri ile anlamlandırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Resimsel kurgularda, mekân-nesne algısı irdelenirken her varlık kendi içinde, kendi aralarında ve kendileri dışında birbirlerine geometriyle bağlanmaktadır. Geometrik unsurlar karşıtlıkların içine katıldığı bir algılama biçimi ile mekâna dahil edilirler. İç-dış kavramları aralarındaki ilişkiyle her görsel biçimi karşıtına dönüştürerek bir devinim oluşturmaktadır. Araştırma içerisinde karşıt kavramların, kurgusal mekânlar arasındaki dönüşümlerinin ilişkilendirilmesi, birbirine bağlı olarak dört aşamada irdelenmiştir.İlk aşamada düşünürlerin kavrama yönelik bakış açısı, ikinci aşamada; sanat alanında sanatçıların iç-dış karşıtlığını içine alan izlenimleri, geçirdiği değişimlerin etkileri, biçim-içerik, anlatım, malzeme, teknik gibi değişen sanat anlayışları ile yeni önermeler araştırılmıştır. Üçüncü aşamada; edinilen bilgiler ve bulgular doğrultusunda oluşturulan resimsel süreçte; yalın, geometrik biçimlere indirgenmiş kurgular aracılığıyla iç-dış karşıtlığının içerdiği arada olma durumları bu biçimsellik içinde aktarılırken araştırma kapsamında son aşamada ise; karşıtlıklar arasında düşünsel ve biçimsel anlamda bir dönüşümün oluştuğu ve kavramların sınırsızlığının yerine sürekli bir sınırlılığa neden olduğu durumlar saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Mekân, Geometri, Karşıtlık, İç-Dış, Arada Olmak, Sanat. Pictorial fiction, every being questioned for the perception of space-object in itself, except for themselves and their geometry is connected to each other. Space with a detection format involving geometric elements are included into the oppositions. Every visual form of the relationship between internal and external concepts constitute a movement into its opposite. Research in the opposite concepts, associating transformations between fictional places, depending on each other, are discussed in four stages.The first stage perspective to the concept of thinkers in the second stage, art in the field including artists impressions of inside-outside contrast, the effects of its changes, form and content, expression, materials, techniques such as the changing conceptions of art and new propositions were investigated. The third phase, the information acquired and generated pictorial process in accordance with the findings; simple, geometric forms through the internal and external anti-fictions contained in the reduced state of being together in the last stage of this research is being transferred in formal; contradictions occur between the intellectual and stylistic transformation and a sense of limitlessness of concepts limitations, it was found to cause a continuous conditions.Key Words: Space, Geometry, Contrast, Internal-External, Intervene, Art.
Collections