İş hayatının kadın üzerinden okunması: Eğitim sektörü örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İş hayatı değişen koşullara uygun bir gelişme göstermektedir. Ancak iş hayatında kadının konumu değişen koşullara uygun bir gelişme sergilememiştir. Kadın, cinsiyetinden ve toplumsal değer yargılarından dolayı iş hayatında birçok ayrımcılığa maruz kalmaktadır. Çalışmada eğitim sektörü çalışanı olan kadının akademik birikim üzerinden değil, beden ve güzellik imgeleriyle donatılarak, pazarlama objesi olarak kuruma, kurum müşterilerine sunuluşunu, aktarmaktadır. Çalışma, sözlü tarih yöntemine dayandırılarak yapılmıştır. Bu yönteme başvurularak yapılmasının temel nedeni bireysel hafızanın toplumdaki tahayyülle ne denli uyuştuğunu görmektir. Çalışmada kadın ve erkek öğretmenlerin cinsiyetli toplum yapısını belleklerinde nasıl anlamlandırdığı kişisel hikâyelerine ve deneyimlerine başvurularak aktarılmıştır.Eril hegemonyanın kadını sınırlandıran tutumu kadının kendini gerçekleştirmesi önündeki engeldir. Toplumsal hafızanın örneklerini oluşturan bireysel hafızalar kadının beden olarak algılanmasını sürekli kılacak zemini her koşulda hazırlamaktadır. Kadını özel alana ait konumlandıran algının yaygınlığı, kamusal alan olarak görülen iş hayatında da devam etmektedir. Bu nedenle kadın öğretmenler, işe alınma, işe yerleştirilme ve işte yükselme süreçlerinde birçok sorunla karşı karşıyadır. Bu çalışma, bu sorunları göz önüne getirmek ve çözümlenmesine katkıda bulunmak adına yapılmıştır. While business practice adapts to changing societal conditions, the place of women in the workforce has not followed the same parallel. Women are exposed to various types of employment discrimination because of gender and societal judgment. This study points out that the women on working in academic fields are presented not through their academic achivements, but rather through their physical appearance. This story is based on the oral history method. The main reason why this method was employed was to see the extent to which an individual's memory and image of society coincide. The study investigates how female and male teachers mentally perceive sexist societies through their connections with their own personal stories and experiences.Male hegemony, which limits women, is the primary obstacle to women achieving their career goals. Individual memories which contitute sample of societal memory enable women to be perceived as physical attraction under all circumstances. The prevalence of the perception that women belong in the private sphere prohibits their full inclusion in business, a public sphere. Thereforce, female educators face increased difficulties in recruitment and promotion processes. This study was conducted to bring these issues into consideration and contribute to their resolution.
Collections