Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mobbing algıları ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki (Niğde ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Niğde ilinde ortaokul ve lise kademelerinde çalışan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin okul ortamında maruz kaldıkları mobbing ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Mobbing okullarda görev yapan öğretmenlere, psikolojik ve fiziksel zararlar vermesinin yanı sıra, öğretmenlerin örgütlerine bağlıklarının da azalmasına buna bağlı olarak eğitim örgütlerinin amaçlarına ulaşmasını engellemektedir. Okullarda ortaya çıkan mobbing davranışlarının özelliklerini tespit etmek ve bu davranışa maruz kalan öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının tespiti için bu araştırmanın yapılmasına karar verilmiştir. Araştırmanın evrenini; 2018–2019 eğitim-öğretim yılında Niğde ili merkezinde ve ilçelerinde çalışan 207 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluştururken örneklemi ise gönüllülük esas alınarak tesadüfi örneklem yöntemi ile evrenden seçilen 122 birey oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak, öğretmenlerin demografik özelliklerine ilişkin kişisel bilgi formu, mobbing ölçeği ve örgütsel bağlılık ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenlerin mobbing algıları ile örgütsel bağlılıkları arasında yaş değişkenine göre duygusal bağlılık alt boyutu ile pozitif yönlü düşük düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca görev yapılan okul türü değişkenine göre öğretmenlerin mobbing algılarında istatiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Mobbing, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni, Örgütsel Bağlılık This research was conducted to determine the relationship between mobbing and organizational commitment among physical education and sports teachers working at secondary and high school levels in Niğde. Mobbing not only causes psychological and physical harm to teachers working in schools, but also decreases their loyalty to teachers' organizations and hence prevents them from reaching their goals. It was decided to conduct this research in order to determine the characteristics of mobbing behaviors in schools and to determine the organizational commitment of the teachers exposed to this behavior. The universe of the research consisted of 207 physical education and sports teachers working in the city center and its districts and the sample included 122 individuals selected by random sampling method based on volunteering. In the research, personal information form, mobbing scale and organizational commitment scale were used as data collection method. According to the results of the research, a significant positive correlation was found between the mobbing perceptions and organizational commitment of the teachers and the emotional commitment sub-dimension according to the age variable. In addition, depending on the type of school, a statistically significant difference was found in teachers' perceptions of mobbing.Keywords: Mobbing, Physical Education and Sports Teacher, Organizational Commitment
Collections