Çocuk edebiyatında cinsiyet rolleri: Mustafa Ruhi Şirin ve Ayla Çınaroğlu`nun eserleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma genel anlamda, okul öncesi çocuğuna yönelik hazırlanan kitaplarda yaratılan kalıp yargıların incelemesinden oluşur. Bu doğrultuda kitapların içeriğinde yer alan kalıp yargılar; niteliksel analizi yöntemi ile yorumlanmaya çalışılmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Mustafa Ruhi Şirin ve Ayla Çınaroğlu' nun çocuklara aktardıkları kitaplar arasından seçilmektedir. Çalışma sonucunda, kalıp yargıların edebiyat gibi ciddi bir kanalla çocuklara sunulması açısından yazarın cinsiyet belirleyici olmadığı ve cinsiyet kimliği inşasında etkili olduğu saptanmıştır. This study as a whole consists of examining in stereotyped judgements in the books which are written for kindergarten children. Accordingly, stereotyped judgements which are take placed in the content of books are tried to analyses with the qualitative analyses method. The sample of the study has been chosen among Mustafa Ruhi Şahin's and Ayla Çınaroğlu's books. In the end of the study, it is stated that presentations of stereotyped judgements through the literature effects on modern society and modern person identity.
Collections