Okul yöneticilerinin empatik eğilimlerinin incelenmesi: Isparta il merkezi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda üzerinde en çok durulan konulardan birisi de empati kavramıdır. Günümüzde insanlığın karşılaşmış olduğu problemlerin temelinde bulunan nedenlerden birisinin de empatik eğilimi kullanma konusunda yetersizlik olduğu söylenebilir. Empati, hayatı doğru anlamlandırabilmek için insanlarla sağlıklı iletişim kurmanın ön şartıdır. Bu çalışmanın amacı- idarecilerin empatik eğilimlerini incelemek, idarecilerin hem birbirleriyle hem de çalışanlarıyla olan iletişimlerine katkı sağlamaktır. Ayrıca okul yöneticilerinin empatik eğilimlerinin çeşitli boyutları açısından incelenip belirlenmesi ve onların bu eğilimlerine göre istatiksel olarak farklılık gösterip göstermediği planlanmıştır. Bağımsız değişken olarak görev, cinsiyet, yaş, gelir, hizmet yılı öğrenim durumu ve medeni durum, bağımlı değişkenler olarak da kişisel ifadelerden elde edilen puanlar alınmıştır. Bu araştırmanın verileri, Isparta'da bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı, ana okullar, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında çalışan 142 okul yöneticisinden toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 15 paket programı yardımı ile değerlendirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde frekans ve yüzdelik dağılımlar, t testi ve varyans analizlerinden yararlanılmıştır. Anlamlılık seviyesi olarak 0,05 kullanılmış, p<0,05 olması durumunda anlamlı farklılığın olduğu, p>0,05 olması durumunda anlamlı farklılığın olmadığı vurgulanmıştır.Bu araştırma sonucunda okul yöneticilerinin empatik eğilimleri anlamlı derecede yüksek bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Empati, Empatik Eğilim, Empatik Beceri, Yönetici. In recent years one of the most dicussed topics is the concept of empathy. It can be said that it is the lack of empathic tendencies usage causing the problems of humanity faces at the present day with them. Empathy is the pre-condition of a healthy communication for giving a correct meaning to life. The goal of this study is to evaluate the empathic tendencies of school administrators and make a contribution their communication between themselves and their employee. This study was carried to show the empathic tendencies of subjects in terms of different variables and if there is a meaningful statistical difference among them. As independent variables were explained the job status, gender, age, income rates, time of working, teaching conditions and marital status and as dependent variables were explained the scores showing the personal expressions. Data of this study gained from of 142 school administrators working in primary and high schools of Isparta province under directorship of National Ministry of Education. The data were assessed in SPSS 15 programme. In analysis procedure frequency and percentiles, t test and varience analysis were used. As signifance level value of 0.05 was used. And if p<0.05, there is a meaningful difference, if p>0.05 there isn?t a meaningful difference were stated.As a result of the study it was found that the level of empathic tendencies of school administrators are meaningfully high.Key words: Empathy, Emphathic Tendency, Empathic Skill, Administrator.
Collections