Kamu mali yönetimi kapsamında üniversite döner sermaye işletmelerinin yeniden yapılandırılması ve bir model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Döner sermaye işletmelerinin yeniden yapılandırılması ile ilgili birçok değişiklik yapılmakta, fakat bir bütün olarak ele alınamadığından her değişiklikten sonra bir başka noktada aksaklıklar ortaya çıkmaktadır. Döner sermaye işletmelerinin yeniden yapılandırma çalışmaları genellikle mali işleyişle ilgili yapılandırmayı kapsamıştır. Döner sermayelerin idari yapılandırılması ve işleyişi ile ilgili hantallığı ortadan kaldırabilecek bir çalışma yapılmamıştır. Ancak 2003 yılında yasallaşan ve 2006 yılında yürürlüğe giren 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu ile yeni kavramlar getirilmiş ve tanımlamalar yapılmıştır. Bu yasa kapsamında döner sermayelerin yapılandırma çalışmaları devam etmektedir. Söz konusu çalışmalar ışığında 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunun döner sermaye ile ilgili maddelerinin 5018 sayılı kanunla uyumlaştırılması gerekmektedir. Bunun yanı sıra üniversite döner sermaye işletmelerinin yönetim, örgüt yapısı ve işleyişi yetki sorumluluk paradigmasında yapılandırılmalıdır. Ayrıca, üniversite döner sermaye işletmelerinin mevcut durumunun yapılandırma ile iyileştirilmesine gidilebilir veya yeni bir model olarak sermaye şirketi hüviyetine kavuşturulabilir. Several changes have been made about restructuring of revolving fund companies. However, since these changes were not taken into consideration as a whole, after each revision, some problems in a different issue occurred. Generally, restructuring efforts of revolving funds have covered revision about financial process. Any attempts to eliminate the clumsiness about administrative structuring and functioning of revolving funds have not been done. But, with Public Financial Management and Control Law no. 5018 which was enacted in 2003 and came into effect in 2006, new concepts were introduced and definitions were done. Structuring works of revolving funds within the context of this law are in progress. In the light of these configurations, the articles of Higher Education Law no. 2547 related with revolving fund should be harmonized with the law no. 5018. In addition to this, administrative, organizational structure and functioning of university revolving funds must be structured in authority and responsibility paradigm. Besides, current situation of university revolving funds may be recovered through structuring or revolving funds can be converted to equity company.
Collections