Üniversite öğrencilerinin nedensel yüklemeleri ve öğrenme stilleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin başarı/başarısızlıklarına yaptıkları nedensel yüklemelerin boyutlarını tespit etmek ve hangi öğrenme stillerine sahip olduklarını belirleyebilmektir. Araştırma betimsel bir araştırmadır ve tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2010-2011 akademik yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim, Mühendislik ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri normal öğretim 1. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın işlemsel örneklemini tabakalı örnekleme tekniği kullanılarak bölümlere göre oranlı seçilen 136'sı erkek, 164'ü kadın olmak üzere 300 kişi teşkil etmektedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak McAuley, Duncan, ve Russell (1992)'den uyarlanan Nedensel Boyutlar Ölçeği II ile Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçe'ye çevrilen Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzdeler, çapraz tablolar ve ki-kare testi, aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz örneklem t testi ve tek yönlü varyansanalizi testi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre başarıya yapılan yüklemeler içsel, kişinin kendi tarafından kontrol edilebilen, daimi ve fakat dışsal kontrole daha kapalıdır. Başarısızlığa yapılan yüklemeler ise başarıya yapılanlara göre daha dışsal, kişisel olarak daha az kontrol edilebilir, daha geçici fakat dış kontrole daha açıktır. Örneklemin %43.7'si özümseyen öğrenme stiline, %32'si birleştiren öğrenmestiline, %14'ü ayrıştıran öğrenme stiline, ve %10.3'ü yerleştiren öğrenme stiline sahiptir. Sahip olunan öğrenme stillerinin dağılımında fakülte, sınıf düzeyi ve cinsiyet değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık yoktur.Anahtar Kelimeler: Nedensel yüklemeler, yaşantısal öğrenme, öğrenme stilleri The purpose of the research is to find out the dimensions of the causal attributions to success and failure of university students, and to identify their learning styles. The research is a descriptive one and survey method was used. The study group consisted of 1. and 4. grade students of three faculties of Education, Engineering and Economics and Administrative Sciences in the academicyear of 2010-2011. The sample consisted of a sum of 300 people, 136 of whom are male, and 164 of whom female, chosen through the technique of stratified sampling. Causal Dimensions Scale II adapted from McAuley, Duncan, and Russell (1992) and Kolb Learning Style Inventory, which was translated into Turkish by Aşkar and Akkoyunlu (1993) were used as data collecting tools.To analyse the data, frequency, percentages, crosstabs, chi-square, mean, standard deviation, independent samples t test, and one-way ANOVA tests were carried out. As a result of the research, attributions to success were found out to be more internal, personally more controllable, stable, but externally less controllable. Attributions to failure are more external, externally more controllable but personally less controllable and stable than the ones to success. 43.7% of the sample have assimilating, 32% of the sample have convergent, 14% have divergent and 10,3% of the sample have accommodative learning styles. Distribution of learning styles shows no statistically significant difference in terms of the variables of faculty, grade level and gender.Keywords: Causal attributions, experiential learning, learning styles
Collections