Göçebe sanatçı kavramı üzerinden görsel okumalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın çıkış noktasını, geçmişten bu yana sanatın, sanatçının konusu olmuş, çeşitli bakış açıları çerçevesinde yorumlanarak günümüze kadar etkisini sürdürmüş olan 'göçebelik' ve 'göçebe düşünce' kavramları oluşturmaktadır. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte güncel bir tartışma konusu haline gelen tüketim toplumu; manipüle edilmiş mekan, boş zaman, fantezi, manipülasyon, turizm, arzu gibi kavramlar etrafında yeniden ele alınmış, tüm bu kavramlar 'simülasyon kuramı', 'akım – kesim', 'flaneur', 'göçebe dağılım' (ya da kaygan mekan), 'yersizyurdsuzlaşma' ve 'köksap' la ilişkilendirilmiştir. İzlenimcilerin açık havaya çıkarak kendilerini mekân (atölye)' ın sınırlarından uzaklaştırması durumu 'göçebe sanatçı' tanımlamasının örneklerini oluşturmuş, 1945 sonrasında görülen arazi sanatı, süreç sanatı gibi alternatif yaklaşımların ortaya koyduğu tavır, güncel sanatta modern dönem kavramı olan 'flaneur' e yönelik yeni okumaların yapılmasını sağlarken tüketim toplumu kavramlarını kullanmayı gerekli kılmıştır. Araştırmanın bundan sonraki sürecinde 'göçebe sanatçı' tanımına uygun sanatçıların eserlerine ve uygulamalar bölümünde tezin ana metninde irdelenen kavramlardan yola çıkılarak gerçekleştirilen bir dizi imgesel çözümlemeye yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Göçebe Sanatçı, Flaneur, Tüketim Toplumu, Boş Zaman. The point of origin of the research is constituted by the concepts 'nomadism' and 'nomadic thought' which have been subject to art and artist so far ever since the past and have preserved its influence to our day through being interpreted in framework of various perspectives. Consumption society, which has become an actual matter of debate with the developing technology, was readdressed around the concepts such as manipulated space, free time, fantasy, manipulation, tourism and desire while all of these concepts have been associated with 'simulation theory', 'Coupure-flux', 'distributionnomade' (ouEspacelisse), 'deterritorialization' and 'rhizome'. The circumstances in which impressionists drove themselves apart from the borders of space (studio) by going outdoors set examples to the definition of 'nomadic artist', and the attitude manifested by the alternative approaches seen after 1945 such as land art and process art made using consumption society concepts essential while providing new readings towards 'flaneur' which was the modern period concept in current art. In the oncoming process of the research, the works of artists who correspond to the definition of 'nomadic artist' and, in the section of applications, a set of fictional analyses conducted based on the concepts of the main text of the thesis were included. Keywords: Nomadic Artist, Flaneur, Consumption Society, Free Time, Manipulation.
Collections