Kağıt katkılı bünyede yöre astarının kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Anadolu da 9 bin yıllık geçmişe sahip olan seramik başlangıcından bu yana duyguların ve düşüncelerin sanatsal bir ifade aracı olmuştur. Çömlekçilik işlevsellik ve estetik değerler taşımaktadır. Ateş, su, hava ve toprak gibi insanoğlunun yaşamındaki vazgeçilmez unsurları bünyesinde taşıması bakımından seramik önemini uzun süre korumuştur ve halende korumaktadır. Paperclay yani kağıt katkılı seramik çamurunun geçmişi tahmini 50-55 yıldır. Tüm dünya da farklı katkı maddelerinin seramik bünye ye özellikle artistik eserlerde dahil edilmesi yaygındır. Bu çalışmada, ülkemizde ve yöremizde yaygın bir şekilde bilinmeyen ve kullanılmayan kağıt katkılı bünyeler üzerinde pişirme derecelerini değiştirmek suretiyle uygulamalar yapılmıştır. Seramik yüzeylerde geçmişten günümüze görsellik kaygısı sebebiyle bezeme, astar dekorlama teknikleri kullanılarak yapılan ürünlerin daha güzel görünmesi hedeflenmiştir. Araştırmalar sonucunda Burdur Ağlasun'dan alınan farklı kil örnekleriyle yöre kilinin astara uygunluğu ve farklı teknik ve malzemelerde kullanımı denenmiştir. Kâğıt katkılı bünyenin, ağırlıklarını azaltacağı farklı yöresel form uygulamaları üzerinde yöre kilinin uygun astar reçeteleriyle geometrik ve serbest uygulamalar pistole veya fırça dekoru uygulanarak yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kağıt katkılı bünye, seramik, çömlek, yöre kili, astarlama Ceramics tools have nine thousand years past in Anatolia where they have been expressing instruments of emotions and ideas from the beginning to now. Pottery has both functionality and aesthetic values. The reason that ceramics absorbs the irrevocable elements such as fire, water, air and earth in the body caused the importance in human life for a long time and it still keeps the importance. Estimated past of paperclay material that consist both paper and conventional clay is about 50 or 55 years long. Divergent addition agents are pervasive all around the world in ceramic bodies for artistic purposes. In this study, paper addition ceramic bodies that are rare material in our area and country fired at different grades and kiln experiments are applied. From past to today adornment and slipping decoration techniques are applied on ceramics surface with the purpose of aesthetic feelings. After experiments of various clay samples which were taken from Ağlasun Burdur region, the conformity of region clay for slipping on several bodies by various implementation styles have been tested. Paper addition body have been thrown, the finished regional pottery forms have been decorated in geometric and free style techniques of proper prime formula by pistol or paint brush.Key words: Paperclay, ceramics, pottery, slipping, region clay
Collections