İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin matematik başarı, tutum ve kaygılarının öğrenme stillerine göre farklılığının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ilköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin matematik başarı, tutum ve kaygılarının öğrenme stillerine göre farklılığı incelenmiştir. Ayrıca bu çalışmada öğrencilerin matematik başarıları, Seviye Belirleme Sınavı (SBS) puanları, matematiğe karşı tutumları ve matematik kaygılarının cinsiyete, dershaneye gidip gitmeme durumuna göre, matematikten özel ders alıp almama durumuna göre ve matematik öğretmeninden memnun olup olmama durumuna göre farklılığı da incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini Afyonkarahisar il merkezinde bulunan 6 ilköğretim okulundan uygun örnekleme yöntemi ile seçilen toplam 484 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla Matematik Tutum Ölçeği (MTÖ), İlköğretim Öğrencileri için Matematik Kaygı Ölçeği (İÖMKÖ) ve Öğrenme Stili Envanteri (ÖSE) kullanılmıştır. Öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarını ölçmek için, Aşkar (1986) tarafından geliştirilen, 20 maddeden oluşan 5'li likert türü MTÖ, öğrencilerin matematik kaygılarını belirlemek için Şentürk (2010) tarafından geliştirilen, 22 maddeden oluşan 5'li Likert türü İÖMKÖ, öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek için Kolb (1985) tarafından geliştirilen, Akkoyunlu ve Aşkar (1993) tarafından Türkiye'de uygulanabilirliği için adaptasyonu yapılmış olan ÖSE kullanılmıştır. Öğrencilerin matematik başarıları olarak bir önceki dönemdeki matematik not ortalamaları dikkate alınmıştır. SBS puanı olarak da öğrencilerin 6. Sınıf ve 7. Sınıf SBS puanları dikkate alınmıştır. Araştırmada aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:Birincisi; öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarında cinsiyetin etkili bir faktör olmadığı, ancak bu öğrencilerin matematik notlarında, 6. ve 7. sınıf SBS puanlarında ve matematik kaygılarında cinsiyetin etkili bir faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İkincisi; öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarında, matematik notlarında, 6. ve 7. sınıf SBS puanlarında ve matematik kaygılarında dershanenin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Üçüncüsü; öğrencilerin İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarında, matematik notlarında, 6. ve 7. sınıf SBS puanlarında, matematik kaygılarında da kaygı ölçeğinin alt faktörlerinden sınav kaygısında öğrencilerin matematikten özel ders almasının etkili olduğu, kaygı ölçeğinin diğer alt faktörlerinde (matematik dersine yönelik tutumdan kaynaklanan kaygı, öz-güvenden kaynaklanan kaygı, alan bilgisinden kaynaklanan kaygı ve sınav kaygısı) ise öğrencilerin matematikten özel ders almasının etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Dördüncüsü; öğrencilerin İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarında, matematik notlarında, 6. ve 7. sınıf SBS puanlarında, matematik kaygılarında matematik öğretmenine karşı duyulan memnuniyetin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Beşincisi; öğrencilerin öğrenme stillerine göre dağılımında öğrencilerin %36,8'inin değiştiren, %33,9'unun özümseyen, %17,1'inin ayrıştıran, %12,2'sinin yerleştiren öğrenme stilinin baskın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Altıncısı; öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarında, matematik notlarında, SBS puanlarında ve matematik kaygılarında öğrenme stillerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Öğrenme stilleri, matematik kaygısı, tutum, başarı, ilköğretim 8. Sınıf öğrencileri. In this study, it was aimed to investigate whether 8th grade primary school students? math achievement, attitudes, and level of anxiety differ on their learning styles. It was also aimed to examine whether students? math achievement, Student Placement Test (SPT) scores, attitudes toward math, and math anxiety differ on their gender, whether they go to cram schools, whether they attend private math lessons, and whether they are satisfied with their math teachers.The sample of this study consisted of 484 8th grade primary school students selected by convenience from 6 primary schools in Afyonkarahisar, Turkey. Data were collected through Attitudes Toward Math Scale (ATM), Math Anxiety Scale for Primary School Students (MASPSS), and Learning Styles Inventory (LSI). In order to measure students? attitudes toward math, a 20-item 5-point Likert type scale (ATM) developed by Aşkar (1986); to determine students? level of anxiety, a 22-item 5-point Likert type scale (MASPSS) developed by Şentürk (2010); and to determine students? learning styles, LSI developed by Kolb (1985) and adapted into Turkish by Akkoyunlu and Aşkar (1993) were used. As students? math achievement, math Grade Point Averages (GPAs) earned in the previous semester were considered. Their 6-7th grade SPT scores were regarded as their SPT scores. The results of this study were as follows:First, students? attitudes toward math did not differ on gender whereas their math GPAs, 6-7th grade SPT scores, and math anxiety did. Second, students? attitudes toward math, math GPAs, 6-7th grade SPT scores, and math anxiety differed on whether they go to cram schools. Third, students? attitudes toward math, math GPAs, 6-7th grade SPT scores, and test anxiety except other subcategories of math anxiety (anxiety due to attitudes toward math, anxiety due to self-esteem, and anxiety due to content knowledge) differed on whether they attend private math course Fourth, students? attitudes toward math, math GPAs, 6-7th grade SPT scores, and math anxiety differed on whether they have been satisfied with their math teachers. Fifth, 36.8% of the participants were found to have convergent, 33.9% of them had assimilative, 17.1% of them had divergent, and 12.2% of them had accommodative learning styles. Sixth, students? attitudes toward math, math GPAs, SPT scores, and math anxiety significantly differed on their learning styles.Keywords: Learning styles, mathematics anxiety, attitude, achievement, 8th grade students.
Collections