Etkileşimli e-kitap uygulama tasarımı: Manas Destanı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin günlük yaşantımıza getirdiği yenilikler hiç şüphesiz ki alışkanlıklarımızı sürekli olarak değiştirmektedir. Pek çok alanda ortaya çıkan bu değişim ve gelişimler yaşam biçimlerimizi etkilediği gibi, bilgiye ulaşma ve öğrenme biçimlerimizi de etkilemektedir. Her an ve her yerde bilgiye erişme ihtiyacı doğrultusunda günümüz teknolojisinin insanlara sunduğu kolaylıkların başında gelen mobil cihazlar ve bu cihazlara uygun olarak üretilen dijital içerikler, geleneksel yayıncılığın da giderek dijitalleşmesini sağlamaktadır. Özellikle 2000'li yıllarda yayıncıların ve okuyucuların rağbet gösterdiği elektronik kitapların yeni imkanlar dahilinde pek çok özellik eklenerek etkileşimli hale dönüşmesi, bu kitapların eğitim-öğretim sürecinde etkili bir öğrenme materyalleri olmasına da olanak sağlamıştır.Bu tez çalışmasında, çok küçük yaşlarda elektronik cihazlarla tanışan ve gereksinimlerinin pek çoğunu bu cihazlar ile karşılayan çocuklara yönelik olarak üretilen etkileşimli kitapların tasarım aşamaları ele alınmıştır. Elektronik öğrenme materyallerinin mobil hale dönüştüğü etkileşimli e-kitapların avantaj ve dezavantajlarının yanı sıra, üretim sürecinde dikkat edilmesi gerekenler, daha önce yapılmış kuramsal çalışmalar ve örnek uygulamalar da yine bu tez çalışması kapsamında incelenmiştir. Tez çalışmasının uygulama kısmında ise, mobil ortamda kültürümüze ait üretimlerin azlığı göz önünde bulundurularak, kültürel bir değer olan Manas Destanı'nın çocuklara yönelik etkileşimli e-kitaba dönüştürülmesi sağlanmıştır. Uygulamanın tasarım aşamalarında karşılaşılan sorunlar, tasarım sonrasında belirlenen eksiklikler ve yine bu alanda üretim yapacak araştırmacılara yönelik öneriler de uygulamanın anlatıldığı kısımda ele alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Etkileşimli Tasarım, Mobil Uygulama, Etkileşimli E-Kitap, Dijital İllüstrasyon, Manas Destanı. Innovations of technology, which brought to our daily lives, undoubtedly change our habits constantly. These changes and developments came up in many fields not only affect our lifestyles but also affect our access to information and learning styles. Mobile devices, which lead conveniences that offered by modern technology to people, and digital contents that produced for these devices conveniently; provide an increasing digitalization for traditional publishing in accordance with the needs to access to information at anytime and anywhere. Electronic books, which have been shown an interest by publishers and readers especially in the 2000s, transform to interactive by adding many features that provide an opportunity for these books to become an effective learning materials in education process within the bounds of possibilities.Design phases of produced interactive books, which intended for children who met electronic devices at early ages and meet many of their requirements with these devices, were handled in this study. Besides the advantages and disadvantages of interactive eBooks which transformed to mobile with electronic learning materials, points to consider in the production process, theoretical studies that conducted previously and model applications were also investigated within this study. In the application part of this study; Epic of Manas, as a cultural value, was transformed to an interactive eBook for children, by taking into consideration the production rarity, which belongs to our culture in mobile environment. The problems encountered during the design phase of the application, identified deficiencies after the design and recommendations for researchers who will produce on in this field were also handled in application chapter.Keywords: Interactive Design, Mobile Application, Interactive eBook, Digital Illustration, Epic of Manas.
Collections