Kitap kapağı tasarımında görsel bütünlük
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Danışman: Doç. Yusuf KEŞBilgiyi saklamak ve gelecek nesillere aktarmak isteyen insanlar, sözlü kültürü yazıya aktarmışlardır. Yazının saklandığı materyal coğrafyalara ve zamana göre değişmiştir. Kayalara, kil tabletlere, parşömenlere yazılan yazılar zamanla daha rahat taşınabilen bir forma aktarılmıştır. Günümüzde kitap denildiğinde zihinde canlanan bir form vardır. Bu formda numaralandırılmış sayfalar bir kapak altında, bir arada muhafaza edilmektedir.Kitap, yazar ile okur arasında köprü olmuş; okurun bilgi haznesini geliştirmiş, düşünce dünyasını zenginleştirmiştir. Elde fiziksel olarak tutulan ya da dijital bir ekranın üzerinden okunan kitap, kapağı ile vardır. Okurun kitap ile iletişiminin kesilmesinin ardından kitaba dair zihninde canlanan anılar içerisinde kapak da bulunmaktadır. Bu sebeple kitap ve kapak birbirinden ayrılamaz bir bütünün iki parçasıdır.Kitap, okurun karşısına kitapevi vitrininde, kütüphane rafında ya da bir derginin reklam sayfasında çıkabilmektedir. Kitabın okur ile iletişime geçtiği ilk yüzey, kitaba dair ilk söz, metnin görsel temsili olan kapaktır. Bu sebeple kapak, okur ile kitap arasında görsel bir iletişim platformu olmaktadır. Kapak tasarımına yüklenen sorumluklar arasında esere dair bilgi vermek, okuru eseri satın almaya ikna etmek, yazar ve yayınevine dair görsel kimlik belirlemek bulunmaktadır. Kitap kapağı tasarımları bu sorumluluğun bilincince tekil ya da bu çalışmanın araştırma konusunda olduğu gibi seri olarak tasarlanmaktadır.Bu çalışmada temel amaç; iyi tasarım örnekleri üzerinden tasarım unsurları ve temel tasarım ilkeleri ışığında, yaratıcı tasarım yöntemlerini ortaya koymak ve kitap kapağı tasarımı sürecine dair çağdaş, nitelikli bir kaynak oluşturmak olmuştur. Advisor: Assoc. Prof. Yusuf KEŞPeople seeking to record and transmit human knowledge to posterity have favoured the transition from oral to written culture. The medium used for written records has varied according to region and period. Once inscribed on rock walls, clay tablets, and parchments, writings eventually began to be recorded on a more easily portable medium: books. Today, we have a standard concept of what a book looks like. In this concept, a set of numbered pages are fastened together between two covers.Books have now become a bridge between the writer and the reader, increasing the reader's knowledge and enriching their world of thought. The cover is a vital component of any book, whether it is a physical print version or a digital copy. Once the reader has put the book back on the shelf, the cover still remains a visual remnant of the whole experience. Therefore, the book and its cover are two parts of a whole that cannot be separated from each other. A person may come across a book in a bookstore window, on a library shelf, or on an advertisement page of a magazine. As the first surface where the book communicates with the reader, the cover speaks the first words about the book and is the visual representation of the text contained therein. Thus, the cover constitutes a visual communication medium between the reader and the book. The functions assigned to the cover design include providing information about the content, persuading the reader to purchase the book, and establishing a visual identity for the author and publisher. Book covers could be either designed individually to serve such functions properly or designed in series, which is the subject matter of this dissertation. This study aims to present creative methods of book cover design in the light of design elements and fundamental design principles based on good design examples, thus creating a contemporary and elaborate resource for the process of book cover design.
Collections