Elektronik müzik ses tasarımı ve bestecilik çalışmalarıkapsamında deneysel ve elektronik müzik laboratuvarları veTürkiye`deki izdüşümleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ses kayıt ve müzik teknolojileri kapsamında ortaya çıkan fonograf, gramafonvb. cihazların zamanla müzik üretim alanlarında kullanılması ve besteci/icracıların budoğrultuda yeni ses ve tını olanakları elde etmesi ile deneysel/elektronik müzikalanında geleneksel besteleme yöntemleri haricinde yeni yöntemlerin kullanılmayabaşlanmasına yol açmıştır. Ses kayıt teknolojileri doğrultusunda manyetik teyp kayıt,yeniden çalma ve dijital kayıt yöntemlerinin ve müzik teknolojileri bağlamında analogve dijital sentezleme, yazılım ve bilgisayar teknolojilerinin deneysel/elektronik müziklaboratuvarları kapsamında müzik yapım aşamalarında kullanılmaktadır. Dünyadagenelinde bu laboratuvarlar, başta kişisel kullanım amacı ile ve daha sonra isekapsamlı donanım, yazılım ve yapı özellikleri bakımından giderek daha nitelikli birkurumsal bir yapıya dönüşmüştür. Türkiye'deki çalışmalar hakkında ise sınırlısayıdaki üniversitelerdeki deneysel/elektronik müzik eğitim ve çalışmaları ve bumüzik türü bağlamında kullanılan daha sınırlı donanım ve yazılım unsurlarına sahipses kayıt ve müzik yapım stüdyoları kapsamında yürütüldüğü tespit edilmiştir. Öteyandan genel olarak dünyadaki çok sayıdaki örneğe karşın Türkiye'de müzik yapımfirmaları ve yayıncı kuruluşların bu bağlamda yetersiz oldukları açıktır. Türkiye'deeğitim kurumları kapsamındaki deneysel/elektronik müzik laboratuvarlarının budoğrultuda donanım, yazılım ve yapı özellikleri bakımından performans, bestecilik veeğitim amaçlı olarak yeniden düzenlenmesinin bu alana önemli katkı sağlayacağıaçıktır. By the usage of the devices as phonograph, gramophone etc. which had beenemerged in the context of sound recording and music technology in the areas of musicproduction, in this direction by acquisition of new sounds and timbre facilities by thecomposers and performers, had caused new methods in the area ofexperimental/electronic music which had been apart from traditional methods ofcomposing. Magnetic tape recording, playback and digital recording technics in thedirection of sound recording technologies and analogue and digital synthesis, softwareand computer technologies have been used in the experimental/electronic musiclaboratories in the music production stages in the context of music technologies. In theworld wide, these laboratories were constructed firstly for individual usage purposesand later these were transformed to more qualified institutional structures in thecontext of comprehensive hardware, software and structural specialities. About thestudies in Turkey these were identified that experimental/electronic music educationand studies have been held in limited number of universities and sound recording andmusic production studios that have been used in the context of this music genre withmore limited hardware and software capacities. On the other hand despite manysamples from generally the world, in Turkey, music production companies andbroadcasting corparations are insufficient in this context. The experimental/electronicmusic laboratories in Turkey and regulation in this direction in the context ofhardware, software specialities for performance, composition and education purposeswill make a great additive to this area.
Collections