Seçili takım sporlarında mücadele eden lise öğrencilerinin müsabaka öncesi durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin motivasyon düzeylerine olan etkisinin incelenmesi (Ankara ili ölçekli)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, seçili takım sporlarında mücadele eden lise düzeyindeki öğrencilerin müsabaka öncesi başarı motivasyonları ile durumluk ve sürekli kaygıları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu araştırma nicel araştırma yöntemi ekseninde kurgulanmıştır. Araştırmanın evreni, Ankara'da liselerde öğrenim gören ve seçili takım sporlarında mücadele eden öğrencilerdir. Araştırmanın örneklemi, Ankara'nın Altındağ, Keçiören, Mamak, Etimesgut ve Yenimahalle ilçesinden seçilen liselerde öğrenim gören seçili takım sporlarında mücadele eden 400 öğrencidir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı ankettir. Anket üç bölümden oluşmaktadır. Anketin birinci bölümünde öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerine ilişkin bilgiler yer almıştır. İkinci bölümünde, `Spora Özgü Başarı Motivasyon Ölçeği` ve üçüncü bölümünde `Durumluk Kaygı Envanteri` ve `Sürekli Kaygı Envanteri` kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde sosyal bilimlerde verileri analiz etmeye yarayan SPSS programından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistikler, Bağımsız Örneklemler T Testi, Tek Yönlü Anova Testi ve Korelasyon Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin spora özgü motivasyonları ile durumluk kaygıları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin spora özgü başarı motivasyonları arttıkça durumluk kaygıları azalmaktadır. Öğrencilerin spora özgü motivasyonları ile sürekli kaygıları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sonuç olarak araştırmamızda öğrencilerin spora özgü başarı motivasyonları arttıkça sürekli kaygıları azaldığı saptanmıştır. Dolayısıyla, öğrencilerin başarı motivasyonları durumluk ve sürekli kaygı durumlarını etkilemektedir. Öğrencilerin durumluk kaygıları ile sürekli kaygıları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin durumluk kaygıları arttıkça sürekli kaygıları artmaktadır. The aim of this research is to determine relationship between success motivation and state and trait anxiety of high school students who play selected team sports before the match. This research was designed in the quantitative research method. Universe of the study is students who studies at high school and playing in team sports in Ankara. Sampling of the study is 400 high school students playing in team sports in Altındağ, Keçiören, Mamak, Etimesgut and Yenimahalle which are districts of Ankara. Questionnaire was used to gather data. The questionnaire was divided into three categories. In the first category, there was socio-demographic characteristics of the students, in the second, there was `Scale of Sport Specific Achievement Motivation` and in the third, there were `State Anxiety Inventory` and `Trait Anxiety Inventory`. In the analysis of data, SPSS program was used and in this scope scores of arithmetical averages and standard deviations were given about the students. Independent Samples T Test, One Way Anova Test and Correlation Test were used to identify motivation and anxiety of the students according to their demographic characteristics. As a result of the research, there was meaningful relationship between sport specific achievement and state anxiety of the students. As the motivation of the students increases, their state anxiety will decrease. It was found that there was significant relationship between sport specific achievement and trait anxiety of the students. As a result, as the motivation of the students increases, their trait anxiety will decrease. It was also determined that there was significant relationship between state anxiety and trait anxiety of the students. That's way, as the state anxiety of the students increases, trait anxiety will increase.
Collections