Learner preferences for individual and paired speaking tests in a multicultural efl context
dc.contributor.advisor | Baykal, Nazlı | |
dc.contributor.author | Öncel, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:52:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:52:50Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268673 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma çok kültürlü bir öğrenme ortamındaki öğrencilerin birebir ve eşli olmak üzere iki ana konuşma sınavı çeşidiyle ilgili düşüncelerini ön planda tutmaktadır. Bu yüzden, bu araştırma Türkiye'de İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği uluslararası bir ortamdaki Türk ve yabancı öğrencilerin eşli ve birebir konuşa sınavından hangisini tercih ettiklerini ve tercihlerinin altında yatan sebepleri araştırmayı amaçlamıştır. Bu çalışma aynı zamanda yabancı ve Türk öğrencilerin konuşma sınavı tercihleri arasındaki farkları bulmaya da çalışmaktadır. Çalışmadaki katılımcı grup 10'u yabancı ve 12'si Türk olmak üzere Türkiye'deki özel bir üniversitenin Yabancı Diller Okulunda İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen toplamda 22 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda, katılımcılara birebir ve eşli konuşma sınavları uygulanmıştır. Testlerin ardından, katılımcıların konuşma test tercihleri ve tercihlerinin ardında yatan sebepleri ortaya çıkarmak amacıyla her bir katılımcıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analiz modeli kullanılarak analiz edilmiştir. İçerik analizine göre tekrar eden konular kategorize edilmiştir. Sonuçlar göstermektedir ki birebir konuşma testini de tercih edenler olmasına rağmen ikili konuşma testi öğrenciler tarafından daha çok tercih edilmektedir. Ayrıca, sonuçlar öğrencilerin ikili ve birebir konuşma sınavlarını neden tercih ettiklerinin yanı sıra bu testleri niye tercih etmediklerinin de birtakım sebeplerini ortaya çıkarmıştır. Son olarak, araştırma sonuçları Türk ve yabancı öğrencilerin konuşma testi tercihlerinde hem nicel hem de nitel farklılıklar olduğunu göstermektedir. İkili test Türk öğrencilerin büyük çoğunluğu tarafından tercih edilirken, ikili ve bireysel konuşma testlerini tercih eden yabancı öğrenci sayıları eşittir. Ayrıca, konuşma test tercihleri için ifade edilen sebeplerden bazıları yalnızca Türk öğrenciler tarafından ifade edilirken bazıları da sadece yabancı öğrenciler tarafından ifade edilmiştir ve bu durum da yabancı ve Türk öğrencilerin tercihleri arasındaki niteliksel farklılıkları ortaya koymaktadır. Çalışmanın sonunda öğrencilerin ikili ve birebir konuşma test tercih farklılıklarının öğrencilerin bireysel farklılıklarından dolayı kaynaklandığı ileri sürülmüştür. | |
dc.description.abstract | The present study prioritizes what English language learners in a multicultural learning environment think about two main speaking test types, namely individual and paired speaking tests. Therefore, the study aims to investigate the type of oral test-individual and paired-that learners in an international EFL setting in Turkey are in favor of and the underlying reasons for their oral test type preferences. The study also aims to reveal the differences between Turkish and international learners' speaking test type preferences. The study's participant group consists of 22 EFL learners, specifically 10 international and 12 Turkish students studying in the School of Foreign Languages at a private university in Turkey. For the purpose of the study, the participants were first given an individual and paired test. Following the tests, a semi-structured interview was conducted with each participant with the aim of revealing their speaking test type preferences and the reasons behind their preferences. The findings of the interviews were content analyzed and, based on the content analysis, emerging patterns and topics were categorized. The results of the study demonstrate that the paired speaking test is more preferred, although the individual oral test also has some supporters. Moreover, the findings reveal several reasons why paired and individual speaking tests are favored, in addition to presenting why the test types are not favored, as well. Finally, the results show both quantitative and qualitative differences between Turkish and international learners' speaking test type preferences. While the paired test is preferred by the majority of Turkish participants, the number of foreign learners who opt for individual or paired oral tests are equal. Moreover, while some justifications for oral test type preferences were given only by the Turkish learners, other justifications were stated only by the international learners. This reveals the qualitative differences between both groups of learners. As a conclusion of the study, it was asserted that learner preferences for individual and paired speaking tests differ due to learner differences. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Learner preferences for individual and paired speaking tests in a multicultural efl context | |
dc.title.alternative | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği çok kültürlü bir ortamdaki öğrencilerin eşli ve birebir konuşma sınav tercihleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Multiculturalism | |
dc.subject.ytm | Speaking | |
dc.subject.ytm | Conversational behaviours | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.subject.ytm | Foreign domestic students | |
dc.identifier.yokid | 10117895 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429303 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |