İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde tarihsel empatiye dayalı rol oynama yönteminin akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ilköğretim 7.sınıf Sosyal Bilgiler dersinde Tarihsel Empatiye Dayalı Rol Oynama Yönteminin akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırma Afyonkarahisar'da Merkez Atatürk İlköğretim Okulunda 2010 - 2011 eğitim öğretim yılında iki ayrı sınıfta ile yapılmıştır. Araştırmada öntest - sontest kontrol gruplu model eylem araştırması kullanılmıştır. Öntest ve sontest ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin görüşlerinin alındığı görüşme formu geliştirilmiştir. Her bir grup için geliştirilen ölçme araçlarından alınan sonuçlar ayrı ayrı istatistiksel analizleri yapılmış ve grupların ortalamaları ve anlamlılık durumları incelenmiştir. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Ölçme araçlarının verdiği puanların karşılaştırılması için ?t? testi kullanılmıştır. Görüşme formundan alınan görüşler NVivo 7 bilgisayar programında analiz edilmiştir. Bu araştırmaya göre tarihsel empatiye dayalı rol oynama yönteminin uygulandığı deney gruplarının her ikisinin de akademik başarısı 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programının uygulandığı kontrol gruplarına göre daha yüksek çıkmıştır. Öğrencilerin görüşme formuna vermiş olduğu cevapların kelime analizlerine göre olumlu görüşlerin ortalaması %83,70 olumsuz görüşlerin ortalaması ise %14,25 oranında olması tarihsel empatiye dayalı rol oynama uygulamasının anlamlılık düzeyiyle örtüşmüştür.Anahtar Kelimeler: Tarihsel Empati,Rol Oynama ,Sosyal Bilgiler Eğitimi In this study, the effect of role palying technic based on historical empathy, to academic success was examined in the lesson of Social knowledge for 7th grade students. The study was done with two separate groups in a primary school in Afyonkarahisar, in the academic year 2010-2011. Pretest-posttest control model was used in this study. Pretest and posttests were used as the measurement tool besides, an interview form, in which students viewpoints had been asked, was developed. Results from measurement tools developed for each group were subjected to statistical analyses separately and meaningfulness level was taken as 0.05. T-test was used for the comparison of points received from measurement tools. Viewpoints gotten from the interview form were analyzed in the Nvivo 7 computer program. According to this study, academic success of both experiment groups to whom role playing technic based on historical empathy were applied was higher than control groups to whom Social Sciences Teaching program of 2005 methods applied. The fact that the average of the positive viewpoints from students on the basis of word analyses were 83,70% and that negative viewpoints were 14,25%, showed that role playing technic based on historical empathy overlapped with the meaningfulness level.Keywords: Historical Empathy, Role Playing, Social Sciences Education
Collections