Show simple item record

dc.contributor.advisorBozoğlan, Hilal
dc.contributor.authorGök, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-10T11:52:49Z
dc.date.available2020-12-10T11:52:49Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268668
dc.description.abstractEğitim teknolojisinde meydana gelen son gelişmeler ile birlikte öğretimde pek çok yenilikçi eğilimler ortaya çıkmıştır Yeni bir pedagojik yaklaşım olan ''Ters-Yüz Eğitim Modeli'',eş zamanlı (asenkron) video dersler ve uygulamalı problemler ile evde ders ve grup tabanlı problem çözme aktivitelerine dayalı okulda ödev uygulamasıdır. Eğitim ortamlarında yeni bir paradigma olarak Ters-Yüz Eğitim modeli problem çözme becerileri ve keşif tabanlı öğrenme gelişimi üzerine odaklanarak öğrencinin katılımının artırılması ve aktif öğrenmenin gerçekleştirilmesini sağlar. Ancak, ters-yüz eğitim modelinin yabancı dil eğitimindeki rolü, alanyazında yeterince araştırılmamıştır. Bu çalışmada; Turkiye'deki İngiliz dili eğitimi 1. sınıflarında zorunlu dersi olan ''İleri Okuma ve Yazma I-II'' dersine geleneksel yabancı dil okuma eğitimine yeni bir basamak eklenerek ters-yüz eğitim modeli entegre edilmiştir. Çalışmanın katılımcıları iki gruptan oluşurmaktadır. Ters-yüz eğitim alan grup Süleyman Demirel Üniversitesi'nde okuyan 34 kişi İngilizce öğretmenliği 1.sınıf öğrencilerinden oluşurken, ters-yüz eğitim grup almayan Balıkesir Üniversitesi'nde okuyan 32 kişi İngilizce öğretmenliği 1. sınıf öğrencileridir. Bu çalışmada, ters-yüz eğitim alan grup okuma beceri ve stratejilerini gerçekleştirmek için özel tasarlanmış websitesine yüklenen videolar ve slaytlar aracılığıyla evde yapılan dersleri içeren 12 haftalık ters-yüz eğitim modelini takip etmişlerdir. Öğretmenin rehberliğinde sınıfta zaman çevirimiçi ve çevirimdışı aktiviteleri (geleneksel sınıflarda ödev olarak düşünülmüştür) sürdürmek için ayrılmıştır. Ters-yüz eğitim almayan grup ise, okuma beceri ve stratejileri eğitimini okulda kitabın basılı hali kullanılarak öğretmen tarafından 12 hafta sürdürülen geleneksel derse dayalı modelle takip etmişlerdir. Öğrencilerin ödevlerini evde tamamlaması beklenmiştir.Ters-yüz eğitim modelinin İleri Okuma Yazma dersine entegre edilmesinin yanı sıra, çalışmanın ana amacı İngilizce öğretmen adaylarının yabancı dil kaygısı ve yabancı dil okuma kaygısının azaltmaktır. Bu çerçevede, Yabancı Dil Sınıf Kaygısı ve Yabancı Dil Okuma Kaygısı ölçekleri İngilizce öğretmen adaylarının yabancı dil kaygısını ve yabancı dil okuma kaygısını deneysel girişimden önce ve sonra tespit etmek için ters-yüz eğitim alan grup ile ve ters-yüz eğitim almayan gruba karşılaştırmalı olarak uygulanmıştır. Bulguları daha iyi anlamak ve veri çeşitlemesi amacıyla yarı-yapılandırılmış mülakat ters-yüz eğitim alan 30 öğrenciye uygulanmıştır. 12 haftalık ters-yüz okuma eğitiminin gerçekleşmesinin ardından, ters yüz eğitim alan grubun yabancı dil sınıf ve yabancı dil okuma kaygısında anlamlı derecede azalma olduğu bulunmuştur. Ancak, geleneksel yöntemlerle okuma eğitimin sonunda ters-yüz eğitim almayan grubun yabancı dil sınıf ve yabancı dil okuma kaygısında anlamlı bir değişiklik bulunmamıştır. Nitel çalışma sonuçları da İngilizce öğretmen adaylarının ters-yüz eğitimden yana olduklarını ve ters-yüz eğitim modelinin yabancı dil sınıfında kaygıyı azaltmaya yardımcı olduğuna inandıklarını göstermiştir.Sonuçlar, ters yüz eğitim modelinin gelecekte dil eğitimi ve öğreniminde yenilikçi ve köklü değişiklikler yapacağını öngörmektedir. Bu güncel çalışma yabancı dil sınıflarında çevirimiçi ters-yüz okuma eğitiminin tanıtımıyla alanyazına katkı sağlamıştır. Aynı zamanda, bu çalışma özellikle İngilizce öğretmenliği adayları gibi önemli bir hedef kitle içerisinde yabancı dil sınıf kaygısı ile yabancı dil okuma kaygısının azaltılmasına yönelik önemli bir girişim olması bakımından önemlidir. Anahtar Kelimeler: İngilizce Öğretmen Adayları, Ters-Yüz Eğitim Modeli, Yabancı Dil Eğitimi, Yabancı Dil Kaygısı, Yabancı Dil Okuma Kaygısı, Okuma Stratejileri.
dc.description.abstractGiven recent advances in educational technology, there have been many innovative trends in teaching. A current pedagogic approach is ''Flipped classroom model'' which depends on the use of asynchronous video lectures and practice problems as lesson at home, and active, group-based problem solving activities as homework in the classroom. As a new paradigm in educational settings, flipped classroom model promotes student engagement and active learning with an emphasis on the development of problem solving skills and discovery-based learning. However, the role of flipped classroom model in foreign language teaching remains relatively unexplored in literature. In the present study, we aimed to take traditional foreign language reading instruction one step further and integrated flipped classroom model into `Advanced Reading and Writing`, a required course for 1st year English language teaching students in Turkey. This study involved two groups of participants: the flipped group was composed of 34 freshmen English language teachers studying at Süleyman Demirel University; whereas, the non-flipped group was composed of 32 freshmen English language teachers studying at Balıkesir University. The flipped group followed flipped classroom model for 12 weeks, which included presentation of reading skills and strategies at home through videos and power point presentations uploaded on the website specifically designed for this study. The classroom time was allocated for online and offline practice activities (considered as homework in traditional classrooms) carried out under the guidance of the teacher. The non-flipped group, on the other hand, followed a parallel traditional lecture based model for 12 weeks, which included presentation of reading skills and strategies at school by the teacher through a hardcopy course book. The participants were expected to complete their homework at home. Besides integrating flipped classroom model into foreign language reading instruction, the main purpose of this project was to investigate the effect of flipped classroom model on preservice English language teachers' foreign language classroom anxiety and foreign language reading anxiety. Within this framework, Foreign Language Classroom Scale and Foreign Language Reading Scale were employed to determine preservice English language teachers' foreign language classroom anxiety and foreign language reading anxiety levels before and after the treatment in the flipped and the non-flipped groups comparatively. Additionally, with an aim to better understand the findings and triangulate the data, semi-structured interviews were conducted with 30 participants in the flipped group. It was found out that there was a significant decrease in the foreign language classroom anxiety and foreign language reading anxiety levels in the flipped group in the end of the flipped reading instruction held for 12 weeks. However, there was no significant change in the foreign language classroom anxiety and foreign language reading anxiety levels in the non-flipped group in the end of the traditional reading instruction. The qualitative results also supported these findings and indicated that preservice English language teachers were in favor of flipped reading instruction, and they believed that flipped classroom model helped to alleviate their anxiety in the foreign language classroom. The results suggest that the flipped model has the potential to bring radical changes to language teaching and learning practices in future. The current study contributes to literature with the presentation of an online flipped reading instruction model to be used in the foreign language classrooms. Moreover, this study is also significant in terms of the alternative method it suggests to diminish foreign language classroom anxiety and foreign language reading anxiety among prospective English language teachers who are critical members of the English Language teaching (ELT) world.Keywords: Preservice English Language Teachers, Flipped Classroom Model, Foreign Language, Education, Foreign Language Anxiety, Foreign Language Reading Anxiety, Reading Strategies.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effect of an online flipped reading classroom model on pre-service English language teachers` foreign language reading anxiety
dc.title.alternativeOnline ters yüz okuma dersi modelinin İngilizce öğretmen adaylarının yabancı dilde okuma kaygısına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-07
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmFlipped classroom
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading skills
dc.identifier.yokid10111796
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429767
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess