2005 programındaki 8. sınıfa yönelik yazma eğitimi etkinliklerinin değerlendirilmesi: Afyonkarahisar örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirmeye yönelik etkinliklerle yazma becerisi arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırma sürecinde, Afyonkarahisar ilköğretim okullarında görev yapan Türkçe öğretmenlerine yazma eğitimi etkinliklerine yönelik hazırlanan anket uygulanmıştır. Bu anket çalışmasıyla yazma etkinliklerini derslerinde uygulayan, kısmen uygulayan ve uygulamayan Türkçe öğretmenleri belirlenmiştir. Ali Çetinkaya İlköğretim Okulunun yazma etkinliklerini uyguladığı, Susuz İlköğretim Okulunun kısmen uyguladığı ve Selçuklu İlköğretim Okulunun uygulamadığı tespit edilmiştir. Okullar tespit edildikten sonra, bu okullarda öğrenim gören öğrencilere yazma çalışmaları yaptırılmıştır.Öğrencilerin yazma çalışmaları ?Yazılı Anlatımı Değerlendirme Formu? ile rakamsal ifadelere dönüştürülmüştür.Yazılı anlatımı değerlendirme formundan elde edilen veriler SPSS programı yardımıyla değerlendirilmiştir. Okul seviyesi açısından öğrencilerin yazma eğitimi başarı düzeyini belirlemek için ?Tek Yönlü Varyans Analizi? yöntemi kullanılmıştır. Cinsiyet açısından öğrencilerin yazma eğitimi başarı düzeylerini belirlemek için ?Bağımsız Değişkenler İçin T-testi? yöntemi kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, 2005 Programında önerilen etkinlik temelli ve uygulamalı yazma eğitimiyle öğrencilerin yazma becerilerinin geliştiği görülmüştür. In this research, it is tried to determine relationship between primary 8 classroom activities to develop students' writing skills and writing skills.During the research process,Turkish teachers working in primary schools of Afyonkarahisar were given a survey prepared for the activities of writing instruction. In this survey, Turkish teachers who applies to writing activities, partially implements and does not implement have been determined. It is identified that Ali Cetinkaya Elementary School have implemented writing activities, Susuz Elementary school has partially implemented, and the Selçuk Elementary School Elementary School do not apply writing activities. After schools were identified, the students attending these schools were asked to do the work of writing.Writing exercises of students `Written Expression Evaluation Form` were converted into numerical expressions.The data obtained from the written narrative evaluation form was evaluated with the help of SPSS software. `One-Way Analysis of Variance` method was used to determine the level of success in terms of the level of education of school students' writing, `T-test for independent variables` method was used to determine the level of success of students' writing in terms of gender.In the results of the study, it has been witnessed that students' writing skills have been developed with activity-based and practical training in writing which have been offered in the 2005 Writing Program.
Collections