Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç, Mustafa
dc.contributor.authorGürfidan, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-10T11:52:44Z
dc.date.available2020-12-10T11:52:44Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268609
dc.description.abstractEğitimde teknoloji entegrasyonu pek çok unsurdan etkilenen çok boyutlu ve karmaşık bir süreçtir. Önceki araştırmalar, teknik altyapı ve öğretmen yeterlilikleri gibi sorunların reformlar ve hizmet içi eğitimlerle zamanla çözüldüğünü ve bariyer etkilerinin azaldığını göstermektedir. Ancak, okul kültürü ve teknoloji liderliği gibi çevresel ve kültürel faktörlerin entegrasyon sürecini nasıl etkilediği tam olarak bilinmemektedir. Dolayısıyla bu çalışmada, okul kültürü, teknoloji liderliği ve destek hizmetlerinin teknoloji entegrasyonu üzerindeki doğrudan ve dolaylı etkilerini irdeleyen yapısal bir model önerilmesi ve test edilmesi amaçlanmıştır. Önerilen model Isparta ilindeki 20 ortaöğretim kurumunda çalışan 396 öğretmenden anket yöntemiyle toplanan veriler üzerinde yapısal eşitlik modellemesi (YEM) yoluyla sınanmıştır. YEM analizinde ilk olarak modelde yer alan değişkenlerin psikometrik özellikleri ölçme modeli ile doğrulanmış, sonrasında ise değişkenler arasındaki ilişkiler yapısal model ile tespit edilmiştir. Bulgular teknoloji entegrasyonun; destek hizmetleri tarafından doğrudan ve okul kültürü tarafından da teknoloji liderliği ve destek hizmetleri aracılığıyla dolaylı olarak etkilendiğini göstermiştir. Sonuç olarak bu çalışma, eğitim politikacılarına ve yöneticilerine, eğitim teknolojilerinin kullanımını artırmak için, ortak bir vizyonun paylaşıldığı destekleyici ve olumlu bir okul ortamı ve iklimi oluşturmayı önermektedir.
dc.description.abstractTechnology integration into educational settings is a multi-dimensional and complex process influenced by many factors. Previous studies in this area demonstrate that some factors such as technical infrastructure and teacher competencies and their barrier effects have been diminished through reforms and in-service education over time. However, there is not enough evidence on how environmental and cultural factors, like school culture and technology leadership, affect technology integration. Therefore, this study aims to propose and test a structural model explaining teachers' technology integration through school culture, technology leadership and support services. The proposed model was tested through structural equation modeling (SEM) on the dataset collected from 396 teachers working at the 20 high schools in Isparta, Turkey. In the SEM analyses, psychometric properties of the model constructs were initially confirmed through the measurement model and then the relationships between the constructs were explored through the structural model. The results revealed that technology integration was directly affected by support services and indirectly affected by school culture through the mediation of technology leadership and support services. In conclusion, the study suggests that educational politicians and administrators create a supportive and positive school environment with a shared vision in order to increase the use of educational technologies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul kültürü, teknoloji liderliği ve destek hizmetlerinin teknoloji entegrasyonu üzerindeki rolü: Bir yapısal eşitlik modelleme çalışması
dc.title.alternativeThe impact of school culture, technology leadership and support services on teachers' technology integration: A structural equation modeling
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStructural Equation Model
dc.subject.ytmSupport services
dc.subject.ytmSchool climate
dc.subject.ytmSchool culture
dc.subject.ytmKey technology player
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmIntegration
dc.identifier.yokid10169673
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481268
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess