Show simple item record

dc.contributor.advisorGündüz, Mevlüt
dc.contributor.authorUlusoy, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-10T11:52:42Z
dc.date.available2020-12-10T11:52:42Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-03-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268572
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin ''Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım'' ünitesinde, yaptıkları çevre projelerinde kazandıkları değerlerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2016–2017 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde, Isparta il merkezinde yer alan Kamile Gürkan Ortaokulu'nda öğrenim görmekte olan 5. sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırmada çalışma grubu olan 5-A sınıfı rastgele olarak seçilmiştir. Çalışma grubu 26 öğrenciden oluşmaktadır. 8 hafta süren çalışmada proje tabanlı öğrenme yaklaşımı uygulanmıştır. Araştırmada; proje tabanlı öğrenme yönteminin uygulandığı çalışma grubunun kazandığı değerleri belirlemek amacıyla, tek grup ön test ve son test modeli uygulanmıştır. Nicel verilerin analizinde, aritmetik ortalama, frekans, standart sapma ve t testi ve ANOVA kullanılmıştır. Öğrencilerin proje tabanlı öğretime ve projelere ilişkin görüş ve düşüncelerini belirlemek amacıyla `görüşme` tekniğinden faydalanılmış, toplanan nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır.''Ortaokul 5.Sınıf Öğrencilerinin Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım Ünitesinde Yaptıkları Çevre Projelerinde Kazandıkları Değerlerin Tespit Edilmesi'' isimli araştırmada, tüm bulgular analiz edildiğinde şu sonuçlara ulaşılmıştır; proje tabanlı öğretim etkinliklerinin ve yapılan projelerin sonunda öğrencilerin; sevgi, saygı, hoşgörü, adalet, yardımlaşma, işbirliği, sabır, dürüstlük ve demokrasi gibi temel değerleri kazandıkları belirlenmiştir. Ayrıca betimsel analizler sonucunda çevreye, doğaya ve içindeki canlılara karşı farkındalıklarının arttığı da belirlenmiştir. Proje tabanlı öğrenme yöntemine ilişkin bulgular incelendiğinde; proje tabanlı öğrenme yönteminin süreci somutlaştırdığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmeleri sağladığı, öğrenciler üzerinde etkili olduğu ve eğitim sürecini zevkli bir hale getirdiği gözlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the values that the 5th grade students of the junior high school have won in the environmental projects they have made in the `Let's explore the world of livings and get to know it` section. The research was carried out on the 5th grade students who are studying at Kamile Gürkan Secondary School located in the city center of Isparta in the second term of 2016-2017 academic year. Study group 5-A, randomly selected. The study group consists of 26 students. A project-based learning approach has been implemented in the study for 8 weeks.In the study; a single group pre-test and post-test model was applied in order to determine the values that the study group using the project-based learning method had. In the analysis of quantitative data, arithmetic mean, frequency, standard deviation and t test and ANOVA were used. In order to determine the opinions and thoughts of the students about the project-based teaching and projects, the `interview` technique was used and the descriptive analysis approach was used in the analysis of the collected qualitative data.In this research, `Determining the Values that the 5th Grade Students Earn In Environmental Projects They Do in the Unit Named `Let's Explore the World of Livings and Get to Know It`, the following results were obtained when all the findings were analyzed: At the end of project-based teaching activities and projects, it has been determined that students gain basic values such as love, respect, tolerance, justice, cooperation, patience, honesty and democracy. It has also been identified that, as a result of descriptive analyzes, awareness of the environment, nature, and life inside is increased. When the findings related to the project based learning method are examined; it is observed that the project based learning method embodies the process, provides meaningful and lasting learning, is effective on the students and makes the education process enjoyable.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 5. sınıf öğrencilerinin canlılar dünyasını gezelim, tanıyalım ünitesinde yaptıkları çevre projelerinde kazandıkları değerlerin tespit edilmesi
dc.title.alternativeDetermining the values that the 5th grade students earn in environmental projects they do in the unit named let's explore the world of livings and get to know it
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-05
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmProject based learning method
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEnvironmental problems
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmLearning
dc.identifier.yokid10168043
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid515541
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess