Antalya Kent Müzesi mobil uygulama arayüz tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geçmişi anlayıp geleceği daha iyi tasarlamak için; tarihi yerleşimler, eserler, yapılar dolayısıyla bu mekanlarda yaşanmışlık izleri taşıyan müzeler büyük önem arz etmektedir. Biriktirme ve tasnif etme ile başlayan, tarihi değeri yüksek koleksiyonlarda yer alan veya arkeolojik kazı çalışmalarında açığa çıkarılan nitelikli eserler, günümüz müzelerinde en özel sergileme teknikleri ile ziyaret edilebilmektedir.Müzeler; mevcut eserlerini sergileyen, çevrede yürütülen kazılardan açığa çıkarılan eserlerin toplandığı kurumlar olmanın yanında yepyeni bir misyona daha kavuşmuştur. Dijitalleşme ile raflardaki filmler, yayınlar bir anda toplumun ilgisini çekecek içeriğe nasıl dönüştürülür sorusuna yanıt aranmaya çalışılmıştır. Dolayısıyla müzeler yeni müşteriler edinme telaşına girmiştir. Nitekim müzeler gerek personel istihdamı olsun gerekse fiziki enerji tüketimlerinden kaynaklı oldukça maliyetli yapılardır. Müzeler daha çok ziyaretçi ile kâr ve zarar dengesini sağlaması, hatta yayınları, etkinlikleri ile prestijli konuma gelebilmek için pazarlama, halkla ilişkiler faaliyetleri gerçekleştirmesi gerektiği kanısına varılmıştır.Dünyada müzelere olan ilginin artırılabilmesi için son dönemde oldukça etkili kampanyalar hazırlanarak kamuoyunun ilgisi çekilmeye çalışılmıştır. Bu tipteki pazarlama ve halkla ilişkiler faaliyetlerini planlı programlı yürütebilmek için görsel kimliğin kaliteli ve yönetilebilir olması gerektiği düşüncesi ağırlık kazanmıştır. Ülkemizde ise müzecilik konusunda teknolojik altyapıların geliştirilmeye çalışıldığı ve kurumsallaşma adına birtakım çabalar görülmeye başlandıysa da bu gelişmelerin henüz yeterli seviyede olmadığı düşünülmektedir. Nitekim, çalışma kapsamında bu konuya dair örnekler verilerek durum tespiti de yapılmaya çalışılmıştır. Ülkemizde çoğu müzenin logosunun özensiz olması, arama motorlarına kayıtlarının olmaması, olanların da web sitesi hizmeti veremiyor veya mobil uyum problemlerinin olması oldukça kötü imaj yaratmaktadır. Bu çalışmada tanıtım faaliyetlerinin bir kolu olarak değerlendirilebilecek müzelere özgü mobil uygulamalar hakkında genel bilgilendirme, tasarım sistemleri, örnek müze mobil uygulama arayüz tasarımı değerlendirmeleri ve Antalya Kent Müzesi mobil uygulama arayüzü tasarımı süreci ve öneriler getirilmiştir. In order to better understand the past and design the future, historical settlements, artifacts, structures and museums that bear traces of life from these places are of great importance. Qualified artifacts in the collection of high historical value, obtained by accumulation and classification, or uncovered during archaeological excavations can be visited in today's museums with the most special exhibition techniques.Besides exhibiting artifacts and collecting the artifacts unearthed in the environs, museums have acquired a brand new mission. With digitalization, they are rushing to find the answer to how to convert negative films and publications on the shelves to contents that will interest society. As a matter of fact, museums are very costly structures, whether due to personnel employment or physical energy consumption.As a matter of fact, museums are very costly structures, whether due to employment or physical energy consumption. They should maintain the balance of profit and loss with more visitors, and even organize marketing and public relations activities in order to become prestigious with its publications and events.In order to increase the interest in museums around the world, very effective campaigns have been conducted in recent years to attract the attention of the public. Being able to carry out this type of marketing and public relations activities in a proper way, the idea that visual identity should be quality and manageable has gained weight. Although it is tried to develop technological infrastructures in our country and some efforts have been made in the name of institutionalization, it is considered that these developments are not yet at a sufficient level. As a matter of fact, in the scope of this study, due diligence was given by providing examples about this subject. Most of the museums in our country have improper logos, their web sites don't have any search engine optimisation, or even worse they don't provide any web site or their web sites have mobile interface problems, create a very bad image. In this study, general information about museum mobile applications that can be considered as a branch of promotional activities, design systems, sample museum mobile application interface design evaluations, and Antalya City Museum mobile application interface design process and suggestions are presented.
Collections