Fizyoterapi öğrencilerinin kültürlerarası yaklaşım özelliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Çalışmamız; fizyoterapi öğrencilerinin kültürlerarası yaklaşım özelliklerinin incelenmesi amacıyla planlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Çalışmaya Süleyman Demirel ve Dumlupınar üniversitelerindeki 567 fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencisi dâhil edilmiştir. Katılımcılara sosyodemografik özelliklerin sorgulandığı 27, kültürel farklılıkları deneyimleme durumunun belirlendiği 7 soruluk bir anket uygulanmıştır. Öğrencilerin kültürlerarası yaklaşım özelliklerinin belirlemek için etnikmerkezcilik ölçeği, kültürlerarası adaptasyon envanteri ve kültürlerarası duyarlılık ölçeği kullanılmıştır.Bulgular: Kadın katılımcıların ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde yaşayanların etnikmerkezcilik puanları daha düşüktür (p˂0,05). Farklı kültürlerden arkadaşı olanların etnikmerkezciliği düşük, kültürlerarası duyarlılık ve adaptasyonu yüksektir (p˂0,05). Öğrenci değişim programına katılma ve yurtdışında çalışma isteği olanların kültürlerarası duyarlılık ve adaptasyonu yüksektir (p˂0,05). Kültürlerarası duyarlılık, kültürlerarası adaptasyon ve etnikmerkezcilik yerleşim birimine göre değişmemektedir (p>0,05). Kültürlerarası duyarlılık ve etnikmerkezcilik yurtdışında bulunmaya göre değişmemektedir (p>0,05). Etnikmerkezciliğin kültürlerarası adaptasyon (r: -,134; p: 0,01) ve kültürlerarası duyarlılıkla (r: -,202; p: 0,01) negatif yönlü ve düşük düzeyde ilişkisi bulunmuştur. Kültürlerarası adaptasyon ve kültürlerarası duyarlılığın birbiriyle (r: ,291; p: 0,01) pozitif yönlü ve düşük düzeyde ilişkisi bulunmuştur.Sonuç: Etnikmerkezcilik düzeyi düştükçe kültürlerarası duyarlılık ve adaptasyon düzeyi yükselmektedir. Kültürlerarası duyarlılık artarken kültürlerarası adaptasyon da artmaktadır. Fizyoterapistlerin kültürlerarası yaklaşım becerilerini geliştirmek amacıyla çalışmalar yapılmasının faydalı olacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: fizyoterapi öğrencileri, kültürel deneyimler, etnikmerkezcilik, kültürlerarası adaptasyon, kültürlerarası duyarlılık. Purpose: The purpose of this study was to investigate the characteristics of physiotherapy students' transcultural approach.Materials and Methods: 567 students who study physiotherapy and rehabilitation in Suleyman Demirel University and Dumlupinar University participated in the study. A 27 item questionnaire was conducted to examine participants' sociodemographic attributes and 7 item questionnaire to specify participants' status of experiencing cultural differences. The characteristics of students' transcultural approach were assessed by Ethnocentrism Scale, The Cross Cultural Adaptability Inventory (CCAI) and Intercultural Sensitivity Scale (ISS).Results: Women and those who live in Southeastern Anatolia had significantly lower level of ethnocentrism (p<0,05). Those who have friends from different cultures had lower ethnocentrism, higher intercultural sensitivity and adaptation (p<0,05). Those who have a desire to participate in a student exchange program and work abroad had higher intercultural sensitivity and adaptation (p<0,05). According to settlement; there is not a significant difference in the level of intercultural sensitivity, cross cultural adaptation and ethnocentrism (p>0,05). According to whether they are abroad, there is not a significant difference in intercultural sensitivity and ethnocentrism (p>0,05). Ethnocentrism showed negatively weak correlation with cross cultural adaptation (r: -,134; p: 0,01) and intercultural sensitivity (r: -,202; p: 0,01). Cross cultural adaption showed positively weak correlation with intercultural sensitivity (r: ,291; p: 0,01).Conclusion: As ethnocentrism level decreases; intercultural sensitivity and adaptation levels increased. As intercultural sensitivity increases, cross cultural adaptation increased. It is considered useful to conduct studies to develop transcultural approach skills of physiotherapists.Key Words: physiotherapy student, cultural experiences, ethnocentrisim, cross-cultural adaptation, intercultural sensitivity.
Collections