Grafik tasarım bağlamında tangram; Ankara`nın kültür denizi tangram oyun seti
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin hızlı gelişimi ile birlikte sosyal yaşamda bir ivme olmuştur. Yaşam standartları hızla değişmekte, yaşamı idame etmek için verilen mücadele de artmaktadır. Bu mücadele esnasında ailelerin farkına varmadan ihmal ettikleri yegâne varlıkları çocuklarıdır. Çocuk eğitimi her asırda ve her toplumda önemli olmuştur. Çocuğun gelişmesine ve doğum anından itibaren hazır olmasına bağlı olarak, çocuğun kavramları öğrenmeye başladığı toplumun kültürüne ve sosyal yapısına uygun uyaranları sağlamak çok önemlidir. Öğrenme hızı, iki yaşından itibaren konuşmaya başlamanın etkisi ile artar. Bu dönemde çocuk için en başta gelen uyarıcılar oyuncaklardır. Oyuncaklar bir nesnenin minyatürleri gibi veya bir kitap şeklinde olabilir.Bu tez çalışmasında kökeni Çin'e uzanan çok eski bir oyun ve aynı zamanda grafik tasarımda önemli bir tasarım aracı olan tangram incelenmiştir. Bu çalışmada tangramın görsel iletişimi sağlayan yönü ile eğitici yönünü vurgulamak için bir uygulama örneği geliştirilmiştir. Bu bağlamda Ankara ilinde bulunan çeşitli kültürel varlıların tangram oyun figürleri şeklinde hazırlanan görselleri ile özellikle çocukların yaşadıkları bölgede bulunan kültürel zenginliğin farkında olmaları sağlanmaya çalışılmıştır. With the rapid development of technology, there has been an acceleration in social life. The standards of living are changing rapidly, and the struggle to sustain life is increasing. During this struggle, the only assets that families neglect without realizing are their children. Child education has been important in every century and every society. Depending on the child's development and readiness from the moment of birth, it is very important to provide stimuli appropriate to the culture and social structure of the society in which the child begins to learn the concepts. The learning speed increases with the effect of having started speaking beginning of the age of two. In this period, the most important stimulants for children are toys. Toys can be such as miniatures of an object or such as in the form of a book.In this thesis study `tangram` was inwestigated, the origin was a wery old game dating back to China and it is also used as in important graphic design tool. In this study, a design example was developed to emphasize the educational and graphic design aspects of tangram. In this context, it was tried to made children aware of the cultural richness in the region where they live with the images of curious culturel assets in provience of Ankara prepared as tangram game figure.
Collections