The effects of Quizlet on students` and efl teachers` perceptions on vocabulary learning / teaching process
dc.contributor.advisor | Büyükkarcı, Kağan | |
dc.contributor.author | Toy, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:52:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:52:36Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268471 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı FATİH Projesi ve Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi çerçevesinde ve 'eTwinning İngilizce Olimpiyatları` projesinde yer alan Quizlet adlı web aracının 8.sınıf öğrencilerinin İngilizce kelime öğrenimine etkisini incelemek ve özellikle bu doğrultuda kelime öğreniminde Quizlet kullanımına dair algılarını araştırmak ve motivasyonlarına etkilerini ortaya çıkarmaktır. Nitel ve nicel desenlerden oluşan karma araştırma yöntemini kullanan bu çalışmada Türkiye'nin farklı bölgelerinden 200 tane 8.sınıf öğrencisi ve 24 öğretmen yer almıştır. 12 öğretmen ve 100 öğrenciden oluşan kontrol grubundaki öğrenciler öğretmen merkezli klasik kelime öğrenim yöntemleriyle çalışırken, 12 öğretmen ve 100 öğrenciden oluşan deney grubundaki öğrenciler kelime öğrenirken yoğun olarak Quizlet aracını kullanmışlardır. 2018 Nisan ayında başlayan ve Mayıs ayının sonuna kadar devam eden 8 haftalık süreçte her 2 gruptaki öğrencilere ön başarı testi ayrıca son test olarak da uygulanmıştır. Ayrıca deney grubundaki öğrencilere ve 10 öğretmene algı anketleri uygulanmıştır. 8 öğretmenle de açık uçlu sorulardan oluşan görüşmeler yapılmıştır. Son test sonuçları Bağımsız Değişken T-Testi ile analiz edilmiştir ve 2 grup arasında kelime öğrenme başarısı özellikle kelime tanınması yönünden anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Algı anketleri ve görüşmelerin sonuçlarına göre öğrencilerin ve öğretmenlerin Quizlet kullanımı özelinde bilgisayar destekli uygulamaların kelime öğreniminde kullanılmasına yönelik olumlu algılar geliştirdikleri de ortaya çıkarılmıştır.Anahtar Kelimeler: FATIH Projesi, Kelime öğrenimi, Bilgisayar destekli dil öğrenimi, Quizlet yazılımı, İngilizce kelime öğretimi | |
dc.description.abstract | The goal of this study is to analyze the effects of using Quizlet on students and teachers regarding the vocabulary learning under the circumstances of FATIH Project. This study also investigated the perceptions of learners and teachers regarding the use of Quizlet for vocabulary learning referring as one of the objectives of eTwinning English Olympics project. Using a mixed methodology of qualitative and quantitative research, the study included 200 8th Grader students, and 24 teachers. Control group using traditional instruction of vocabulary learning involved 100 students and 12 teachers while experimental group using Quizlet for vocabulary instruction included 100 students and 12 teachers. During an 8-week period of the study from early April 2018, to the late May 2018, both groups received an achievement test on vocabulary as pre-test and post-test. Additionally, experimental group students were also given a survey about perceptions and 10 teachers in this group were given a similar survey and a focus group interview with 8 teachers. Independent Samples T-Test showed that Quizlet use for vocabulary learning revealed a significant difference between 2 groups and an increase in the students' achievement particularly for word recognition. The surveys focus group interviews showed that students and teachers reported positive perceptions toward Quizlet while vocabulary learning as well as teachers. Keywords: FATIH project, Vocabulary learning, CALL, Quizlet software, English language teaching | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effects of Quizlet on students` and efl teachers` perceptions on vocabulary learning / teaching process | |
dc.title.alternative | Quizlet'in öğrencilerin ve İngilizce öğretmenlerinin algıları ve kelime öğrenme / öğretme sürecindeki etkileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-22 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10258820 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 555813 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |