dc.contributor.advisor | Büyükkarcı, Kağan | |
dc.contributor.author | Kalay, Serdal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:52:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:52:34Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268465 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin derslerinde yazma becerilerini öğretmek için kullandıkları teknikler hakkındaki görüşlerini incelemektir. Ayrıca, bu çalışma ortaokul düzeyindeki öğrencilerin yazma becerilerini değerlendirmek için İngilizce öğretmenlerinin uyguladıkları tekniklerle ilgili görüşlerini araştırmıştır. Yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde, öğretmenlerin yazma becerisini öğretirken yaptıkları uygulamaları ve tutumlarını araştıran çalışmalar olmasına rağmen, literatürün çoğu lise ve yükseköğretim düzeyindedir. Ayrıca, ortaokullarda yazma becerisinin hem öğretme hem de değerlendirme bölümünü doğrudan ele alan az sayıda araştırma bulunmaktadır. Bu nedenle, bu araştırma, İngilizce öğretmenlerinin ortaokullarda yazmayı nasıl öğrettiği ve değerlendirdiği hakkındaki bilgileri genişleterek bu alana katkıda bulunacaktır. Bu çalışmada nice ve nitel araştırma metodları kullanılmıştır. Veriler, kamuya ait ve özel ortaokullarda çalışan 97 İngilizce öğretmeninden elde edilmiştir. Araştırmanın nicel kısmında iki farklı anket uygulanmıştır. İlk anket İngilizce öğretmenlerinin yazma öğretimi için kullandıkları teknikleri ölçmeyi amaçlamıştır. İkincisi, öğretmenlerin yazma için değerlendirme tekniklerini incelemeyi hedeflemiştir. Her iki anketten toplanan veriler SPSS 20.0 istatistik analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anketlerin yanı sıra, 6 öğretmen, yazmayı öğretme ve değerlendirme hakkında daha ayrıntılı bilgi toplamak için yarı yapılandırılmış görüşmeler yapmak üzere rastgele seçilmiştir. İlk anket aracılığıyla toplanan nicel verilerin analiz sonuçları, öğretmenlerin öğretmen merkezli ve yazma öğretimi için doğrudan öğretim yöntemlerini tercih ettiklerini göstermiştir. Değerlendirme söz konusu olduğunda, öğretmenlerin anket sonuçlarının mekanik, sınav odaklı ve kâğıt esaslı değerlendirme yöntemlerinde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Nicel bulgular ayrıca, cinsiyet, öğretim deneyimi ve okul türünün İngilizce öğretmenlerinin yazma öğretimi ve değerlendirme tekniklerini tercihlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olmadığını ortaya koymuştur. Nitel bulgular, öğretmenlerin yazma tekniklerini öğretme ve değerlendirme tercihlerinin zaman, motivasyon eksikliği, öğretmen-öğrenci etkileşimi, hizmet içi eğitim eksikliği ve notlandırmadan etkilendiğini göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Öğretmen görüşleri, Yazma becerilerini öğretme, Yazma becerilerini değerlendirme, Ortaokul düzeyi | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to investigate the views of English language teachers on the techniques which they use for teaching writing skills in their classes. Additionally, this study searched English language teachers' views on the techniques which they use for assessing the writing skills of students at secondary school level. Although there have been studies that investigate teachers' practices and attitudes in EFL writing classes, most of the literature has been in high school and tertiary level. In addition, there are few studies that directly address both the teaching and assessment of writing skills in secondary schools. Therefore, this research will contribute to the field by extending the knowledge about how English language teachers teach and assess writing in secondary schools. In this study, both quantitative and qualitative data collection methods were used. The data were obtained from 97 English language teachers working in public and private secondary schools. Two different surveys were administered in the quantitative part of the study. The first survey aimed to measure the techniques that ELT teachers used for teaching writing. The second one aimed to investigate the teachers' assessment techniques for writing. Descriptive analysis was done for both surveys with the help of the version 20.0 of SPSS. Besides the surveys, 6 of the teachers were randomly selected in order to have semi-structured interviews together to collect more detailed information regarding the teaching and assessing writing. The analysis results of the quantitative data collected through the first survey demonstrated that teachers preferred teacher-centered and direct instruction methods for teaching writing. When it comes to assessment, teachers' scores were higher in more mechanical, exam-oriented and paper based assessment tehcniques. The quantitative findings also revealed that gender, teaching experience and the school type do not significantly influence English language teachers' preferences of teaching and assessment techniques for writing at secondary school level. The qualitative findings of the study revealed that teachers' choices of teaching and assessing writing techniques were affected by time, lack of motivation, coursebook contents, lack of in-service training and grading.Keywords: Teachers' views, Teaching writing skills, Assessing writing skills, Secondary school level | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | English language teachers` views on teaching and assessment of writing skills at secondary school level | |
dc.title.alternative | İngilizce öğretmenlerinin ortaokul düzeyinde yazma becerisinin öğretilmesi ve değerlendirilmesi ile ilgili görüşleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school teachers | |
dc.identifier.yokid | 10257722 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 555416 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |