The effect of authentic captioned videos on learningcollocation and content comprehension in foreignlanguage education context
dc.contributor.advisor | Büyükkarcı, Kağan | |
dc.contributor.author | Güler, Sevgi Gülçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:52:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:52:30Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268415 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, hedef dilde altyazılı otantik videoların yabancı dil eğitimi bağlamında eşdizimli sözcük öğrenimi ve video içeriğini kavrama üzerindeki etkisini ortaya çıkarmayıamaçlamaktadır. Çalışmanın katılımcıları, Isparta, Türkiye' deki 41 ortaokul yedinci sınıfdevlet okulu öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcılar daha önce okul yönetimitarafından belirlenen kendi sınıflarına göre deney ve kontrol olarak gruplandırılmışlardır.Bu deneysel çalışmada hem nicel hem de nitel araştırma teknikleri uygulanmıştır. Nicelaraştırma için, her iki grubun da eş dizimli sözcük bilgilerini saptamak için VKS' yedayalı bir ön test yapılmıştır. Ön test sonuçları aynı zamanda grupların homojenliğini dedoğrulamış ve katılımcılar yedi hafta boyunca video izleme oturumlarına maruzbırakılmışlardır. Deney grubu, videoları hedef dilde alt yazılı olarak, kontrol grubu ise altyazısız olarak izlediler. Altı haftalık video izleme sürecini tamamladıktan sonra, her birgruba daha önce ön test olarak yararlanılmış olan son test uygulandı. Nicel araştırmasürecinin son aşaması olarak, her bir grup yedinci videoyu kendi gruplarına göre farklısunum biçimleriyle izlemiştir. Katılımcılara videoyu izledikten hemen sonra bir videoiçeriği anlama testi yapılmıştır. Ön test, son test ve video içerik anlama testi ile toplananveriler SPSS programı ile analiz edildi. T-test aracı ile elde edilen sonuçlara göre, deneygrubu hem eş dizimli sözcük öğrenme hem de video içerik anlama testinde kontrolgrubundan daha iyi performans göstermiştir. Bununla birlikte, grupların puanlarıarasındaki fark, ne eş dizimli sözcük öğrenimi ne de içerik anlama alanlarında istatistikselolarak anlamlı çıkmamıştır. Araştırma probleminin bütünsel bir resme sahip olmasıamacıyla, araştırmanın nitel araştırma tasarımı için deney ve kontrol gruplarından rastgele seçilen on katılımcı arasında yarı yapılandırılmış bir görüşme yapılmıştır. Nitelaraştırmanın bulguları, altyazılı otantik videoları izlemenin deney grubunun katılımcılarıüzerinde olumlu tutumlar oluşturduğunu ortaya koydu. Diğer taraftan, kontrol grubununkatılımcıları otantik videoları altyazısız izleme süreci ile ilgili çoğunlukla olumsuzduygular ifade etmişlerdir. | |
dc.description.abstract | This study aimed to find out the impact of captioned authentic videos on learningcollocations and content comprehension in foreign language learning. Participants of thestudy comprised of 41 secondary 7th grade state school students in Isparta, Turkey. Theywere grouped as experimental and control according to their own classes which wereassigned previously by the administration of the school. In this experimental study mixedmethod design was administered. For the quantitative research design a pre-test based onVocabulary Knowledge Scale was conducted for both of the groups to see theircollocation knowledge. The results of the pre-test also confirmed the groups'homogeneity, and then the participants were exposed to video intervention sessions forseven weeks. The experimental group viewed the videos with captions and the controlgroup viewed them without captions. After completing six week video interventionsessions, each group had a post-test. As the last part of quantitative research design, eachgroup viewed another video with different presentation modes according to their groups.They had a video content comprehension test immediately after viewing the video. Thedata collected by pre-test, post-test and video comprehension test were analyzed via SPSSprogram. According to the results obtained by t-test instrument, experimental groupoutperformed the control group in both collocation learning and video contentcomprehension test; however, the difference between the groups' scores were notstatistically significant in collocation learning and content comprehension development.With the aim of having a holistic picture of the research problem, a semi-structuredinterview was conducted among randomly chosen ten participants from the experimentaland control groups for qualitative research design of the study. Findings of the qualitative research revealed that experimental group's participants formed positive attitudestowards viewing authentic videos with captions. On the other hand, control group'sparticipants mostly stated negative feelings on the process of viewing the authentic videoswithout captions. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The effect of authentic captioned videos on learningcollocation and content comprehension in foreignlanguage education context | |
dc.title.alternative | Hedef dilde alt yazılı otantik videoların yabancı dileğitimi bağlamında eşdizimli sözcük öğrenimi ve içerikkavramaya etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-21 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 10257437 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 580462 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |