Gerçeklikten imgeye şamanizm betimlemeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 'nesne' ve 'nesnenin gerçekliğinin', imge, temsil ve gerçeklik olgularıyla nasıl değişime uğradığını saptamak ve bu bağlamda Şaman betimlemelerinin söz konusu değişimin temsilde yarattığı farklılıklarını düşünsel boyut ve sanat açısından incelemektir. Kurgulanan resimlerde ise `gerçeklik` ile `anlatım` arasında kurulan temsil ilişkisi Şaman imgeleri üzerinden anlatılmakta ve analiz edilmektedir.Çalışmada gerçeklik algısı ve temsildeki değişkenlik nesnenin gerçekliğinden imgeye geçiş olarak yorumlanmıştır. Bu anlamda soyut ilişkileri anlamak ve formüle etmek üzere somut bir imgenin kullanılması anlamında 'Şaman davulu', 'hayat ağacı', 'ateş', 'Ak kızlar' gibi eğretilemeler yapıtlarda kullanılmış ve bunlar genel olarak bilinen anlamlarının aksine ironik bir şekilde resmedilmiştir.Üç bölümden oluşan araştırmanın birinci bölümünde, terimlerin kavramsal açıklamaları yapılmış, farklı yazarlar ve sanatçıların konuya yaklaşımı ele alınmıştır. Bu bölümde gerçeklik, imge, nesne, metafor ve mistisizm gibi kavramlar daha çok sanat felsefesi açısından ele alınmıştır. İkinci bölümde çalışmanın nesnel konusunu oluşturan Şamanlar ve Şamanizm hakkında genel bir bilgilendirme yapılmış, özellikle Şaman resminde kullanılan sembollerin açıklanması yoluna gidilmiştir. Üçüncü bölümde diğer iki bölümün verileri doğrultusunda temsildeki farklılık ile ilişkilendirilen imge ve gerçeklik kavramları resimsel açıdan yorumlanarak incelenmiştir. The aim of this study is to determine how the object has changed with the phenomena of image, representation and reality, and in this context, to examine the differences created by this change in the Shaman works in terms of philosophy and art. In the edited pictures, the relationship between reality and illistration was explained and analyzed through the images of Shaman.In the study, the perception of reality and the variation in representation were interpreted as the transition from the reality of the object to the image. In this sense, in the sense of using a concrete image to understand and formulate abstract relations, metaphors such as ret shaman drum , tree of life , fire , girls have been used in works and these are ironically painted in contrast to their commonly known meanings.In the first part of the three-part research, conceptual explanations of terms have been made and the approach of different authors and artists to the subject is discussed. In this section, concepts such as reality, image, object, metaphor and mysticism have been discussed in terms of art philosophy. In the second chapter, a general information about Shamans and Shamanism, which constitute the subject of the study, was made and especially the symbols used in Shaman painting were explained. In the third chapter, the concepts of image and reality, which are related to the difference in representation in the direction of the data of the other two sections, have been examined in terms of pictorial terms.
Collections