Show simple item record

dc.contributor.advisorGündüz, Mevlüt
dc.contributor.authorAltay, Zehra
dc.date.accessioned2020-12-10T11:52:26Z
dc.date.available2020-12-10T11:52:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268369
dc.description.abstractBu araştırma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Konya ilinin Çumra ilçesinde Numan Danış İmam Hatip Ortaokulunda öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin bilim merkezine gitmeden önce ve gittikten sonra fen dersine karşı tutumlarındaki değişimin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada çalışma grubu tesadüfi (random) olarak seçilmiştir. Çalışma grubu 19 kız 19 erkek olmak üzere toplam 38 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmada öğrencilerin tutum puanları karşılaştırılmak istenildiğinden tek grup ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılarak frekans, yüzde, ortalama, sapma, t testi ve anova gibi istatistikler kullanılmıştır. Nitel kısımda ise öğrencilerin görüşleri değerlendirilmiştir. Toplanan nitel verilerin analizinde betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır. Bu bağlamda hem nitel hem nicel desen kullanıldığı için araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Güvenirlik anlamında Cronbach's Alpha değeri .77 olarak bulunmuş ve .70 ve üstü güvenilir kabul edildiği için ölçek sonuçları güvenilir olarak kabul edilmiştir. Geçerlik anlamında ise faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizi gruplama amacıyla değil faktör yüklerini tespit ederek yapı geçerliğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. 33 maddeden oluşan ölçeğe yapılan faktör analizi sonucunda .91 ile .47 arasında değişen 28 madde tespit edilmiştir. 5 soru ise faktör yükü .30 un altında olduğu için çıkartılmıştır (2, 4, 5, 6 ve 18. madde ölçekten çıkarılmıştır.)Öğrencilerin verdiği cevaplar doğrultusunda, öğrencilerin ön test ve son test tutum puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. Cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından da anlamlı bir fark bulunamamıştır. Gezi sonrasında uygulanan görüşme formunda ise fen bilimlerine karşı düşüncelerinin olumlu yönde değiştiği, feni daha çok sevmeye başladıkları, fene karşı öğrenme isteklerini arttırdığı görülmüştür. Öğrencilerin tutum ölçeğine verdikleri cevaplarla kendilerini tam olarak ifade edemedikleri, görüşme formunu doldururken düşüncelerini daha net bir şekilde ifade ettikleri belirlenmiştir. Bilim merkezine düzenlenen gezinin öğrencilerin fen bilgisi eğitimine karşı tutumlarına olumlu yönde etki ettiği tespit edilmiştir. Ayrıca, tutum kavramı duyuşşal ağırlıklı bir kavram olduğu için kazanılması uzun yıllar alan bir süreçtir. Bir kere de bir anda tutumların değişmemesi de ortaya çıkabilecek sonuçlardan biridir.
dc.description.abstractThis study has the objective of determining as well as comparing and contrasting the attitudes of students, studying at Numan Danış Imam Hatip Secondary School (Religious Vocational Secondary School) in Çumra District of Konya during the academic year 2017-2018, regarding the sciences classes before and after attending the courses at Science Center. The study group has been fixed on random basis. The study group consists of 19 male and 19 female students. One group pre-test post-test experimental design has been used in the study for purposes of comparing and contrasting the attitude scores of the students. SPSS software has been used to analyze the quantitative data along with the statistics like frequency, percentage, mean, deviation, t test and anova. As for the qualitative data, the viewpoints of the student have been evaluated. Descriptive analysis approach has been used to analyze the qualitative data obtained. The study is considered as a mixed research method as both quantitative and qualitative designs have been employed. Cronbach's Alpha value has been found as .77 in terms of reliability and the scale is reliable as .70 and above values are accepted as reliable. To test the validity factor analysis has been done. Factor analysis has been conducted to fix the structure validity by determining factor loads but not for purposes of grouping. 28 items varying from .91 to .47 have been found in the scale involving 33 items as a result of the factor analysis. 5 items have been removed as the factor loads of those have been found below .30 (items 2, 4, 5, 6 and 18 have been removed). It has been found that there is no significant difference between the pre-test and post-test attitude scores of the students based on the answers of students. There is also no significant difference regarding sex and class level of the students. The interview form that applied following the field trip to science center has suggested that students have more positive attitudes regarding sciences; they have been more interested in the sciences and that they want to learn more about sciences. It has been observed that students were able to express themselves much better on the interview form applied after the field trip unlike their answers to the questions in the attitude scale. All in all, it has been determined that the field trip to science center has impacted the attitudes of students regarding sciences classes positively. Mostly, since the concept of attitude is basically affective concept, it is a process that takes years to acquire. One of the results that may come out is that the attitudes might not change in one go or at a time.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin fen bilgisi eğitimine yönelik tutumuna bilim merkezinin etkisi
dc.title.alternativeThe influence of science centers on the attitude of secondary school students towards science education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10272851
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582873
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess