Simülasyon tekniği ile bütünleştirilen öğretimin sıvıların kaldırma kuvveti konusunda öğrenci başarılarına etkisi
dc.contributor.advisor | Zorluoğlu, Seraceddin Levent | |
dc.contributor.author | Yildiz, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:52:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:52:25Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268365 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında, sıvıların kaldırma kuvveti konusunun simülasyon öğretimtekniği ile anlatımın öğrencilerin başarılarına etkisinin belirlenmesiamaçlanmıştır. Çalışmada deneysel araştırma desenlerinden yarı deneysel desenkullanılmıştır. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören, 23'ü deneygrubu ve 24'ü kontrol grubunda olmak üzere toplam 47 ortaokul öğrencisi ileyürütülmüştür. Araştırmada `Sıvıların Kaldırma Kuvveti` konusunun öğretimi, sekizhafta boyunca haftada iki saat olmak üzere hem deney hem de kontrol grubuöğrencilerine yapılmıştır. Sıvıların kaldırma kuvveti konusuna yönelik öğretim, kontrolgrubuna öğretim programının uygun gördüğü öğretimle gerçekleştirilirken, deneygrubuna simülasyon (PhET) tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracıolarak fen bilgisi başarı testi geliştirilmiştir. Bu başarı testi 20 sorudan oluşmaktadır.Geliştirilen başarı testi uygulama öncesi her iki gruba ön test olarak uygulanmış, ön testsonrası sekiz hafta boyunca toplam 16 saat her iki grubuda sıvıların kaldırma kuvvetikonu öğretim gerçekleştirilmiş ve öğretim sonunda son test olarak geliştirilen başarı testiuygulanmıştır. Veri toplama aracı sayesinde toplanan veriler SPSS 22.0 paketprogramında yer alan bağımsız örneklem t-testi (Indepentent Samples T-Test) ve bağımlıörneklem t-testi (Paired Samples T-Test) kullanılarak analiz edilmiştir. Veriler SPSSprogramında deney ve kontrol grupları ön test ve son test sonuçları karşılaştırıldığında,deney grubunda uygulanan simülasyon tekniği sayesinde sonuçlarda anlamlı fark olduğubelirlenmiştir (p=.000) [t=11.11, p<0.05]. Sonuç olarak simülasyon tekniği ile öğretimyapılan öğrencilerin başarılarında simülasyon tekniği ile öğretim yapılmayan öğrencilere göre daha fazla artış olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın sonucuna göre öğrencilerinsıvıların kaldırma kuvveti konusunda simülasyon tekniği ile ders işlenmesine bağlıolarak öğrenci başarısında artış olduğu belirlenmiştir. Ders içi etkinliklerde simülasyontekniğinin kullanıldığı, öğrenci başarısının öğretim programının uygun gördüğü öğretimbenimsenerek gerçekleştirildiğinde öğretimde anlamlı farklılık gösterdiği için ders içietkinliklerde kullanılmasının yararlı olacağı düşünülmektedir. Ayrıca öğrencilerinbilimsel düşünme becerilerinin geliştirilmesi açısından öğretim gerçekleştirilirken dersiçi etkinliklerinde çeşitli simülasyon uygulamalarının kullanılmasının faydalı olacağıdüşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | In this thesis, it is aimed to determine the effect of teaching of the buoyancy force byusing simulation teaching method on student's achievements. In the study, quasiexperimentalmethod which is one of the experimental research design was used. Theresearch was carried out with a total of 47 secondary school students, 23 of them wereexperimental group and 24 of them were control group, who were studying in 2016-2017 academic year. In the research, the teaching of the buoyancy force was carried outtwo hours a week for eight week for both experimental and control groups. The teachingof the buoyancy force was carried out by the teaching method, which was deemedappropriate by the curriculum to the control group while the experimental group wascarried out by simulation technique. In the study science, achievement test wasdeveloped as a data collection tool. This achievement test consists of 20 questions. Theachievement test was applied as pre-test both groups before application. After pre-test16 hours, teaching was carried out through eight week and at the end of the teaching,the achievement test, which was developed as a final test, was applied. Data collectedthrough data collection tool were analized by using independent sample T-test anddependent sample T-test which are in SPSS packaged software. When the pre and finaltests results of experimental and control groups were compared in SPSS programme, itwas determined that there was a significant difference in results with simulationmethod, which was applied to experimental group. As a result, it was determined thatstudents who were applied the simulation method have more achievement increase thanthe students who were taught without using simulation method. According to the resultsof the study, it was determined that there was an increase in student's achievement due to the lesson processing with simulation method on the buoyancy force. It is thoughtthat the use of simulation techniques in classroom activities will be useful as it shows asignificant difference in student achievement. In addition, it is thought that it will beuseful to use simulations in the course activities during the teaching in terms ofimproving the scientific thinking skills of the students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Simülasyon tekniği ile bütünleştirilen öğretimin sıvıların kaldırma kuvveti konusunda öğrenci başarılarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of teaching about buoyancy force withsimulation technique on students achievements | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-27 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10279604 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 583922 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |