Show simple item record

dc.contributor.advisorGündüz, Mevlüt
dc.contributor.authorŞimşek, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-10T11:52:23Z
dc.date.available2020-12-10T11:52:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268353
dc.description.abstractBu araştırma, Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilimlerinde kullandıkları bellek destekleyici ipuçlarını tespit etmek ve fen bilimlerinde kullanılan bütün bellek destekleyici ipuçlarını bir araya getirmek amacıyla yapılmıştır. Böylece klasik öğretim yapan öğretmenlerde ve klasik ezber yöntemlerini kullanan öğrencilerde farkındalık oluşturmak amaçlanmıştır. Araştırma 2017-2018 Eğitim - Öğretim yılında bir devlet üniversitesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 1. 2. ve 3. sınıflarda öğrenim görmekte olan 81 Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Bu çalışmada katılımcılara bellek destekleyici ipuçları hakkında sunum yapılmış, araştırmacı tarafından geliştirilen ve açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu öğretmen adaylarına uygulanarak veriler toplanmıştır. Veriler önce bilgisayar ortamında yazılı hale getirilmiş, sonra da nitel araştırma tekniklerden betimsel analiz kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda oldukça ilginç, yaratıcı, akılda kalıcı ve eğlenceli ipuçları elde edilmiştir. Yapılan bu araştırma literatürde sayısal ağırlıklı bir ders olarak geçmesine rağmen Fen bilimleri dersinin oldukça sözel bilgiler içeren konulardan oluştuğunu göstermektedir.
dc.description.abstractThis research aims to identify the mnemonic devices used by science teacher candidates in science and to bring together all the mnemonic devices used in science. Thus, it was aimed to raise awareness among the teachers who teach classical teaching and the students using classical memorization methods. The research was carried out in a public university in 2017-2018 academic year. The study group of the research consists of 81 undergraduate science students studying in the 1st, 2nd and 3rd grades. In this study, participants were presented about mnemonic devices, semi-structured interview form, which was developed by the researcher and composed of open-ended questions, was applied to prospective teachers. The data were first written in computer and then analyzed using descriptive analysis, one of the qualitative research techniques. As a result of the research, interesting, creative, catchy and entertaining mnemonic devices were obtained. Although this research is a numerically weighted course in the literature, it shows that the science course consists of subjects that contain highly verbal information.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilimlerinde kullandıkları bellek destekleyici ipuçlarının tespit edilmesi
dc.title.alternativeDetermination of mnemonic devices that science teacher candidates use in science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-30
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10274411
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid572809
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess