Farklı paydaşlar açısından itibar algılamaları: Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi`nde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgüt itibarı bir kurumda ne yapıldığına ve nasıl yapıldığına odaklanan ve kurumun farklı paydaşlarının deneyimlerine bağlı olarak algıya dayanan çok yönlü bir bileşendir.Bu çalışmanın amacı Süleyman Demirel Üniversitesi'nin iç ve dış paydaşlarının algılamaları açısından itibar seviyesini tespit etmektir. Bu amaca ulaşmak için öncelikle örgüt itibarı ile ilgili literatür taraması yapılmış ve literatür taramasından sonra çalışmanın amacına uygun olarak Charles J. Fombrun tarafından oluşturulan ?İtibar Katsayısı (Reputation Quotient)? isimli ölçekten yararlanılmıştır. Araştırma ölçeği iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm paydaşların örgüt itibarı algılamalarını tespit etmeye yönelik duygusal çekicilik, eğitim ve hizmet kalitesi, vizyon ve liderlik, çalışma ortamı ve sosyal sorumluluk olmak üzere beş boyuttan, toplamda ise on altı sorudan oluşmaktadır. İkinci bölüm ise demografik bilgileri tespite yönelik sorulardan oluşmaktadır. Araştırmanın iç paydaşlarını Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi akademisyenleri ve bu fakültedeki dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın dış paydaşlarını ise Isparta'daki İş Adamları Dernekleri, Isparta Ticaret ve Sanayi Odası'na kayıtlı üyeler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi toplam 756 kişidir.Araştırma sonucunda paydaşların genel olarak Süleyman Demirel Üniversitesi'nin itibarını olumlu olarak algıladıkları gözlenmiştir. Ancak farklı paydaşlar arasında üniversitenin itibarının algılanma düzeyinde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Süleyman Demirel Üniversitesi'nin itibarının tespitinde kullanılan boyutlardan olan duygusal çekicilik boyutu tüm paydaşlar açısından itibarın en yüksek seviyede algılandığı boyut olmuştur. Bunun yanında eğitim ve hizmet kalitesi üç paydaş grubu açısından itibarın en düşük seviyede algılandığı boyut olmuştur. Bu bulgulara göre eğitim ve hizmet kalitesi ile ilgili eksikliklerin belirlenmesi, bunların giderilmesi ve yeni uygulamalara başvurulması gereği ortaya çıkmaktadır.Anahtar Kelimeler: İtibar, örgüt itibarı, paydaşlar, itibar yönetimi, üniversite itibarı. Organizational reputation is a versatile component that focuses on what is done and how it is done in an institution and is based on the different experiences of institutions? different shareholders.The aim of this study is to determine the reputation level in terms of internal and external shareholders? perceptions in Süleyman Demirel University. To reach this goal, first of all, literature review is done about organizational reputation and then according to the study?s aim, it is practiced on the scale which is called Reputation Quotient of Charles J. Fombrun. Study scale consists of two parts. First part is generated five dimensions such as emotional appeal, quality of education and service, vision and leadership, work environment and social responsibility and totally sixteen questions to determine the shareholders? perception of organizational reputation. The second part consists of questions to determine the demographic information. Academicians of faculty of economic and administrative sciences and 4th degree students in Süleyman Demirel University generate the study?s internal shareholders. Businessmen association and members of chamber of commerce and industry in Isparta generate the study?s external shareholders. The total sampling number in the study is 756 people.As a result of this research, it has been observed that stakeholders generally have a positive perception of Suleyman Demirel University. However, every stakeholder has a significantly different perception level of the university. Emotional attraction, one of the dimensions used to determine the prestige level of Suleyman Demirel University, was the dimension where the prestige was perceived at the highest level by all stakeholders while the quality of education and service was the dimension where the prestige was perceived at the lowest level by three stakeholders. According to these findings, the shortcomings of the quality of education and service should be determined and compensated, and new applications should be implemented.Key Words: Reputation, corporate reputation, stakeholders, reputation management, university reputation.
Collections