Türkiye`de lisans düzeyinde turizm eğitimi veren kurumların uygulama olanakları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm eğitiminin temelinde iki türlü öğretim yöntemi bulunmaktadır. Bunlar kuramsal eğitim ve uygulamalı eğitimdir. Bu bağlamda uygulamalı bir bilim dalı olan turizm alanında eğitim veren okulların uygulama için gerekli olanakları hazırlamı? olmaları önem arz etmektedir. Bu çalı?mada bu ihtiyaçtan yola çıkılarak Türkiye'de lisans düzeyinde turizm eğitimi veren kurumların uygulama olanaklarının mevcut durumu hakkında bilgi elde etmek, bu konu çerçevesinde sorunlarla kar?ıla?ılıp kar?ıla?ılmadığını saptamak ve eğer varsa bu sorunların çözümüne yönelik önerilerin ortaya konması amaçlanmı?tır.Ara?tırmanın bahsi geçen amaçlarına ula?mak amacıyla ihtiyaç duyulan verileri elde etmek üzere alanyazın taraması, ikincil verilerin analizi ve anket ile birincil kaynaklara ula?ma yöntemleri kullanılmı?tır. ?lgili alanyazın taraması ile konuya ili?kin kavramsal yapı olu?turulmu? ve ikincil verilerin analizi ile bu yapı desteklenmi?tir. Veri toplamak üzere kullanılan anket 44 üniversite bünyesinde bulunan lisans düzeyinde turizm eğitimi veren kurumlarda uygulamalı ders saati yüküne sahip 97 öğretim üye ve elemanına postalanmı?, postalanan bu anketlerin 64 adedinde (%62) geri dönü? sağlanmı?tır.Anket ile toplanan veriler tanımlayıcılar bazındaki anlamlarını ölçmek amacı ile istatistiki farklılık analizlerine tabi tutulmu?tur. Ara?tırmada toplanan verilerin analiz edilmesiyle elde edilen bulgulara göre üniversitelerin uygulama olanakları açısından yatırım, strateji ve mevzuat noktalarında sorunlarla kar?ıla?tıkları tespit edilmi?tir.Anahtar Kelimeler: Turizm eğitimi, Uygulamalı eğitim, Uygulama olanakları. There are two types of teaching method on the basis of tourism education. These are theoretical education and practical training. In this context, a practical application for schools providing education in the field of tourism, facilities are important to be prepared. In this study, on the basis of this requirement at the undergraduate level tourism education institutions in Turkey to obtain information about the current state of practice opportunities, within the framework of this issue and if the problems encountered and intended to introduce proposals for the solution of these problems.In order to achieve the objectives of the study mentioned in the literature in order to obtain the needed data, secondary data analysis and survey methods were used to achieve the primary sources. Review of the literature related to the topic of secondary data analysis on the conceptual framework developed and supported by the structure. The questionnaire used to collect data with 44 institutions providing tourism education at the undergraduate level. Questionnarrie mailed to 97 faculty members loaded with practical class hours, 64 of these (62%) return.In order to measure the meaning of the data collected by questionnaire-based descriptors were subjected to analysis of statistical difference. According to the results obtained by analysis of the data collected in this research universities in terms of application possibilities of investment. Some problems have identified on investment, strategy and regulatory issues.Keywords: Tourism education, Hands-on training, Practicing facilities.
Collections