Ortaokul öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığı ile bazı fiziksel parametreler ve akademik başarı durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığı ile bazı fiziksel parametreler ve akademik başarı durumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırma; nicel araştırma modeline göre tasarlanmış olup, betimsel, ilişkisel ve nedensel-karşılaştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmaya 11-14 yaşlarında toplam 505 öğrenci (kadın=280 erkek = 225) katılmıştır. dijital oyun bağımlılık düzeyleri Hazar, Hazar tarafından çalışılıp geliştirilen Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği kullanılmıştır, Fiziksel parametreler ise; Boy kilogram indeksi (BKİ), kardiovasküler verim, esneklik için otur uzan testi, Boy ve kilo ölçümleri, şınav ve mekik testleri olarak belirlenmiştir. Eğitim durumları 2019-2020 eğitim-öğretim güz yarıyılı not ortalamaları alınarak değerlendirilmiştir. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi SPSS 22 paket programında yapılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik, bağımsız örneklemler için t testi, one-way ANOVA testi, Kruskal Wallıs testi ve korelasyon analizleri yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre katılımcıların %55,6'sı az riskli, %34,5'i riskli, % 8,9'u bağımlı,%1 yüksek düzeyde bağımlı olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların dijital oyun bağımlılık düzeyinin cinsiyet, yaş, şınav yeterlilik durumu, anne eğitim düzeyi, sporcu lisansına sahip olma durumu, internet bağlantısına sahip olma durumu, aile aylık gelir durumu, dijital oyun oynama aracına sahip olma durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların dijital oyun bağımlılık düzeyleri ile kardiovasküler motor refleks verimi ve akademik başarı durumları arasında istatistiksel olarak negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların dijital oyun bağımlılık düzeyi ile BKİ, baba eğitim, mekik ve esneklik dereceleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Sonuç olarak; dijital oyun bağımlılığı çocuklarda akademik başarı durumlarını ve kardiovasküler verimi düşürdüğü, bazı bölgesel kassal dayanıklılığı azalttığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Ortaokul, bağımlılık, dijital oyun bağımlılığı, akademik başarı, fiziksel parametreler The purpose of the research is the examination of the relationship between situation of physical parameters and academic achievement among students of secondary school . This research; It was designed according to a quantitative research model, descriptive, relational and causal-comparison methods were used.To the research; aged 11-14 years, total of 505 students (female = 280 male = 225) participated in. The digital game addiction levels of the participants is Hazar, were used in the Digital Game Addiction Scale for Children, which was studied and developed by Hazar were used, Physical parameters were defined height kilogram index (BKI), cardiovascular efficiency, sit and lie test for flexibility, height and weight measurements, push-up and shuttle tests. Educational status was evaluated by taking the 2019-2020 academic year fall semester grade averages. The statistical analysis of the data obtained was made in the SPSS 22 package program. In the analysis of the data restrictive statistics, t test for free examples, is were made one-way ANOVA test, Kruskal Wallıs test and correlation analys. According to the research findings, 55.6% of the participants were found to be low-risk, 34.5% was risky, 8.9% was dependent, 1% was highly dependent.the participants'level of digital game addiction gender, age, push-up, qualification status,your mother education level, athlete license, internet connection, family monthly income, and according to situation of digital game playing device was fixed a statistically meaningful diversity.It was fixed there is a statistically in a negative way significant relationship between the digital game addiction levels of the participants and their cardiovascular motor reflex efficiency and academic achievement.It was observed that there was no statistically significant difference between the digital game addiction level of the participants and their BKI, father education level,shuttle and flexibility levels. As a result; It has been observed that digital game addiction decreases academic achievement and cardiovascular efficiency, and some regional muscular endurance in childrenKeywords: Secondary school, addiction, addiction of digital game, academic achievement, physical parameters
Collections