İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme düzeyleri arasındaki ilişkiyi bazı değişkenlere göre incelemek; ayrıca, bağımsız değişkenler açısından öğrencilerin fen ve teknoloji okuryazarlık düzeyi ve eleştirel düşünme düzeyi puanlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemi, Afyonkarahisar ilinde bulunan ilköğretim okullarındaki 714 ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencisidir. Elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, t testi, basit ve kısmi korelasyon analizi ve tek yönlü varyans analizi testleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme düzeyleri arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişki vardır. Ayrıca, öğrencilerin fen ve teknoloji okuryazarlık düzeyleri belirlenen tüm demografik özellikler bakımından ve eleştirel düşünme düzeyleri ise sınıf düzeyi değişkeni hariç diğer tüm demografik özellikler bakımından anlamlı farklılık göstermektedir.Anahtar Kelimeler: İlköğretim fen eğitimi, fen ve teknoloji okuryazarlığı, eleştirel düşünme. The aim of this study is to investigate the relationship between science and techonology literacy levels with critical thinking levels of elementary school 4th and 5th grade students according to some variables besides, to determine students? scores of science and technology literacy and critical thinking levels? depending on independent variables. The study group comprise 714 fourth and fith grade students receiving education at schools selected within the province of Afyonkarahisar. For analyzing the data, frequencies, percentage, mean, standart deviation, t-test, bivariate and partial correlation analysis, one-way analysis of variance tests were used. According to the findings of this study, there is a positive and medium level meaningful relationship between science and technology literacy levels with critical thinking levels of 4th and 5th grade students. Besides, the students? science and technology literacy levels differ significantly in terms of all demographic qualities and the students? critical thinking levels significantly differ in terms of other of demographic qualities except grade levels.Keywords: Elemantary science education, science and technology literacy, critical thinking.
Collections