Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacılığa yönelik tutumları ve yapılandırmacılığı uygulamaya ilişkin öz-yeterlik inançları: Afyonkarahisar ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarını ve bu yaklaşımı uygulamaya ilişkin öz yeterlilik inancını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada karma yöntem kullanılmış olup, nicel veriler ?Yapılandırmacı Yaklaşım Tutum Ölçeği? ve ?Yapılandırmacı Yaklaşımı Uygulamaya Yönelik Öz Yeterlik İnanç Ölçeği? kullanılarak, nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmada olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden küme örnekleme kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar ili merkez ve kasabalarında görev yapan 306 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel veriler ise 14 sınıf öğretmeni ile görüşmeler yapılarak elde edilmiştir.Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik olumlu tutuma sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen bir diğer sonuç, sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya ilişkin öz yeterlik inançlarının yüksek olduğudur. Anahtar Sözcükler: Yapılandırmacı yaklaşım, tutum, öz yeterlik inancı, sınıf öğretmenleri. The general purpose of this research is to determine the attitudes of primary school teachers towards constructivism and their self-efficacy beliefs towards the implementation of this approach. For this purpose mixed method has been used in the study, the quantitative data have been collected through ?Constructivist Approach Attitude Scale` and `The Self-Efficacy Beliefs Scale Towards The Implementation of Constructivist Approach?, the qualitative data have been collected through semi-structured interviews.In the current study, one of the probability sampling methods, cluster sampling has been used. The sample of the study composes the 306 primary teachers who work in the city center and the towns of Afyonkarahisar in the 2012-2013 academic year. Qualitative data have been obtained through semi-structured interviews with 14 primary school teachers.At the end of the study it has been emerged that the primary school teachers have positive attitudes towards the constructivist approach. Another result of the current study is that the self-efficacy beliefs of the primary school teachers towards the implementation of constructivist approach are high. Key words: Constructivist approach, attitude, the self-efficacy belief, primary school teachers.
Collections