Medyada beden imajı; bazı televizyon programlarından örnekler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Beden imajı, bir kişinin görüntü ve davranış boyutunu ifade etmektedir. Tüketim toplumunun oluşmaya başlamasıyla birlikte bedene atfedilen anlamlar da değişikliğe uğramıştır. Bu konuda medyada gerçekleşen olaylar etkili olmakta ve beden imajları bu yönde şekillenmektedir.Medyanın oluşturduğu bir takım söylemlerle kişilerin bedenlerini baskı altına alması, diziler, reklamlar ve magazin programları aracılıyla bu etkiyi daha da belirginleştirmesi bu araştırmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Bu çerçevede iletişim ve medyanın gelişim süreci esas alınarak insan bedenine atfedilen anlamlar açıklanmış ve bir dizi, bir reklam ve bir magazin programı örneği çerçevesinde değerlendirme yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Beden, İmaj, Tüketim, Medya, Kültür Body image, refers to a person's image and behavior dimension. With the start of forming the consumer society, also the meanings attributed to the body have been changed. Events in the media have an influence on this subject and the body image is shaped in this direction.It composes the main subject of this research which media inhibits the human bodies and brings it out even more by using serials, advertisements and magazine programs. In this context, based on the development process of communication and the media, the meanings attributed to the human body has been explained and assessed within the framework of an example of a series, an advertisement and a celebrity show.Keywords: Body, Image, Consumer, Media, Culture
Collections