Mezuniyet öncesi tıp eğitimi ulusal çekirdek eğitim programı (Ulusal ÇEP-2014) çerçevesinde tıp fakültesi mezunlarının yeterliliklerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tanımlayıcı tipte tasarlanan bu tez çalışmasında Ulusal ÇEP-2014'e göre hekimlerin yeterliliklerinin belirlenmesi, mevcut eğitim çıktıları için veri tabanı oluşturulması, tıp fakültesi eğitim müfredatı hazırlanırken mezun yeterliliklerinin göz önünde bulundurulabilmesi ve eğitime yönelik önerilerde bulunabilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç için belirlenmiş asker hastaneleri ve askeri birinci basmak muayene merkezleri bünyesinde 2016 yılında görev yapan ve soru formuna cevap vermeyi kabul eden hekimler ve Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde 2016 yılı içerisinde görev yapan ve soru formuna cevap vermeyi kabul eden uzmanlık öğrencisi hekimlerden veri toplanmıştır. Çalışma toplam 501 soru formu değerlendirilerek gerçekleştirilmiştir. Hekimlerin temel hekimlik uygulamaları ile ilgili aldıkları puanlar altı ana başlık altında toplanmış ve Ulusal –ÇEP 2014'de belirlenmiş olan asgari düzeylerle karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda `öykü alma` uygulamalarından 161 (%32,1) `katılımcı genel ve soruna yönelik fizik muayene` uygulamalarından 25 (%5,0) katılımcı, `kayıt tutma raporlama ve bildirim` uygulamalarından 78 (%15,6) katılımcı, `laboratuvar testleri ve ilgili diğer işlemler` uygulamalarından 26 (%5,2) katılımcı, `girişimsel ve girişimsel olmayan uygulamalar` uygulamalarından 62 (%12,4) katılımcı `koruyucu hekimlik ve toplum hekimliği uygulamaları` uygulamalarından 72 (%14,4) katılımcı yeterli olarak bulunmuştur. Elde edilen veriler sonucunda hekimlerin hangi uygulamalarda daha yetersiz oldukları belirlenmiş ve tıp eğitiminde kullanılabilir sonuçlar elde edilmiştir. Çalışma sonuçlarımızın `Ulusal ÇEP-2014`'e göre belirlenmiş program ile eğitilmekte olan hekimlerin yeterlilikleri ile karşılaştırılması, gelecekte `Ulusal ÇEP-2014`ün verimliliğini değerlendirmesi açısından yararlı olacaktır. In this descriptive thesis study it is aimed to determine the competencies of physicians according to NCC -2014, to create databases for current educational output, to consider graduate competencies while preparing medical faculty training curriculum and to make suggestions for education. Data was gathered from physicians who has been working in certain military hospitals and military primary care centers in 2016 and has accepted to respond to the questionnaire and from residents who has been working in Ankara University Faculty of Medicine Hospital in 2016 and accepted to respond to the questionnaire. The study was carried out with the evaluation of 501 questionnaires. The scores of the physicians regarding the basic medical practices were collected under six main topics and compared with the minimum levels described in NCC-2014. As a result of the study, 161 (32,1%) participants was adequate in `history taking` applications, 25 (5,0%) participants was competent in `general and problem focused physical examinations`, 78 (15,6%) participants was adequate in ` recording, reporting and notification` 62 (12.4%) participants was competent in `laboratory tests and other related procedures`, 26 (5.2%) participants was competent in `interventional and noninterventional practice`, 72 (14.4%) participants was competent in `preventive medicine and community medicine practice` . As a result, practice parameters that the physicians were found to be incompetent were identified and the interpretations that can be used in medical education were obtained. Comparison of our results with the competencies of the physicians that are under education with National CEP-2014, will be useful in assessing the effectiveness of the National Core Curriculum-2014.
Collections