Çalışanların performans değerlendirme algısının iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerine etkisi: Bankacılık sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki bankacılık sektöründe çalışanlara uygulanan performans değerlendirmenin, iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Ekonomik ve iktisadi konuların merkezinde bulunan ve çalışanlarına kariyer geliştirmeye yönelik uygun imkanlar sunan bankalar, periyodik planlarını gerçekleştirmek, satış ve pazarlama stratejilerini belirlemek, sektöre ait durum analizlerini yapabilmek adına çalışanların gösterdiği performansı, iş tatmini ve sürekli istihdam açısından etkilerini giderek daha fazla önemsemektedir. Bu bağlamda, araştırma sonucunda tespit edilen bulgulara göre, çalışanlara uygulanan performans değerlendirmenin banka yöneticilerine fikir verici bir mahiyet ve öneme sahip olduğu düşünülmektedir.Bu çalışmanın birinci bölümünde, performans değerlendirme konusu ile ilgili genel literatür bilgilerden bahsedilerek konunun temel yapısı incelenmiştir. İkinci bölümde, iş tatmini ve işten ayrılma niyeti ile ilgili literatürde yer alan temel faktörler derlenerek çalışmanın zeminini oluşturan konular ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise bankacılık sektöründe performans değerlendirmenin iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerine etkilerini incelemeye yönelik yapılan araştırma çalışmasına ait yöntemler, analizler ve bunların sonuçları irdelenmiştir.Bu çalışmanın yürütülmesi sırasında veriler literatürde geliştirilmiş olan ölçeklerden yararlanılarak hazırlanan anketin doldurulması ile toplanmıştır. Veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Anketin oluşturulması sırasında literatürde sıklıkla kullanılan beşli Likert ölçeği tercih edilmiştir. Analizler kapsamında literatürde sıklıkla ele alınan faktör analizi, güvenilirlik analizi, T-testi, Anova testi gibi çeşitli istatistiksel analizler gerçekleştirilmiştir. The purpose of this study is to investigate the effect of employees' performance evaluatıon perceptıon on job satısfactıon and ıntentıon to leave at the banking sector in Turkey. Banks, which are at the center of economic and economic issues and offer suitable opportunities for employees to develop their careers, are increasingly attaching importance to the performance of the employees, job satisfaction and continuous employment in order to realize their periodic plans, determine sales and marketing strategies, and conduct sector analysis. In this context, according to the findings of the research, it is considered that the performance evaluation applied to the employees has an informative nature and importance to the bank managers.In the first part of this study, general literature information about performance evaluation subject is mentioned and basic structure of the subject is examined. In the second part, the main factors in the literature related to job satisfaction and intention to quit are compiled and the issues that form the basis of the study are discussed. In the third part, the methods, analyzes and results of the research study on the effects of performance evaluation on job satisfaction and intention to quit in the banking sector are examined.During the conduct of this study, the data were collected by filling out the questionnaire prepared using the scales developed in the literature. Data were analyzed by SPSS program. Five-point Likert scale, which is frequently used in the literature, was preferred during the creation of the questionnaire. Within the scope of the analyzes, various statistical analyzes such as factor analysis, reliability analysis, T-test, Anova test which are frequently discussed in the literature were performed.
Collections