Lojistik sektöründe dijital pazarlamanın yeri ve önemi: Sektöre yönelik vaka analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı dijital pazarlama faaliyetlerinin lojistik sektörüne etkilerinin araştırılması ve analiz edilmesidir. Günümüzde teknolojinin hızla ilerlemesi küreselleşme olgusunun önem kazanmasını sağlamıştır. Lojistik işletmeleri sektörde tutunabilmek amacı ile yeni uygulamalar kullanmaya başlamıştır. Bu uygulamaların çoğu gelişen teknolojiye eş değer olarak dijitalleşmeyi karşımıza çıkarmaktadır. Bununla beraber lojistik işletmelerinin kullandığı geleneksel pazarlama unsurları da yerini dijital pazarlama faaliyetlerine bırakmıştır.Tüm bu gelişmeleri takip ederek bunlara uygun uygulamalar geliştirmenin amacı müşterileri memnun etmektir. Lojistik işletmeleri hizmet sektörünün bir parçası olması nedeni ile müşterilerini yakından tanımak, istek ve ihtiyaçlarına doğrudan yanıt verebilmek öncelikli hedeflerindendir. Sektörel rekabet avantajı elde etmek için en öncelikli hedef müşteri tatminidir.Bu araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci ve ikinci bölümde lojistik sektörü ve pazarlama ile ilgili literatür araştırması yapılarak bilgilendirme yapılmıştır. Uygulama bölümü olan üçüncü bölümde, araştırma amacına uygun olan hem yerel hem de küresel hizmet sunan bir işletme seçilerek analiz edilip sektörel gelişmeler açıklanmıştır. Araştırma bulguları lojistik işletmelerinde dijital pazarlamanın önemini ortaya koymaktadır. Bu çalışmada araştırıldığı gibi lojistik işletmelerinde dijital pazarlamanın önemi zaman içerisinde daha da artacağı açıkça görülmektedir. The aim of this study is to research and analyze the effects of digital marketing activities on logistics sector. Nowadays, the rapid progress of technology has made the phenomenon of globalization gain importance. Logistics companies have started to use new applications in order to hold onto the sector. Many of these applications are equivalent to developing technology and digitalization. However, the traditional marketing elements used by logistics companies have been replaced by digital marketing activities.By following all these developments, the purpose of developing suitable applications is to satisfy the customers. Since logistics companies are a part of the service sector, it is one of their primary objectives to know their customers closely and to respond directly to their requests and needs. Customer satisfaction is the top priority for achieving a sectoral competitive advantage.This research consists of three parts. In the first and second part, the literature research related to logistics sector and marketing was conducted and information was given. In the third section, which is the application section, a company that provides both local and global services suitable for the research purpose is selected and analyzed and sectoral developments are explained. The findings of the research reveal the importance of digital marketing in logistics companies. As researched in this study, it is clear that the importance of digital marketing in logistics companies will increase in time.
Collections