Show simple item record

dc.contributor.advisorErdem, Ramazan
dc.contributor.authorMeç, Engin
dc.date.accessioned2020-12-10T11:43:24Z
dc.date.available2020-12-10T11:43:24Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/265224
dc.description.abstractÇalışmanın amacı kadın dergilerinde yer alan sağlık içerikli reklamlarda, kadın bedeni aracılığıyla sunulan sağlık söylemlerinin ticari kaygı taşıyıp taşımadığı, bedenin nasıl kullanıldığı, tüketime ve algıya dair etkisinin incelenmesidir. Bu çalışmada 2015 yılı Ocak- Aralık ayları arasında yer alan Cosmopolitan dergileri incelenerek, içerisinde yer alan sağlık içerikli reklamlar, göstergebilimsel yöntem ile analiz edilmiştir. Araştırmanın teori kısmında tarihsel süreç içinde yer alan kadının; reklam, pazarlama ve tüketim nesnesi olarak kullanılması ele alınmıştır. Çalışmanın sonucunda, reklamlarda bedenin idealize edildiği, kullanılan sağlık, gençlik, etkileyicilik, canlılık vb. söylemlerin tüketiciye aktarıldığı; tüketicilerin hayalini kurdukları veya çok sevdikleri yüzlerle kendini özdeşleştirdikleri; sağlıklı olma kavramının nicel ölçülere indirgendiği; sağlık, güzellik ve gençlik dayatması altında kadın bedeninin tüketim nesnesine dönüştürüldüğü tespit edilmiştir. Ayrıca reklamlarda sunulan sağlık söyleminin; gençlik ve güzellikle eşdeğer tutulduğu, bireylerin medya aracılığıyla belirlenen güzellik ve beden ölçütlerine ulaşabilmek için emek ve para harcadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sağlık İçerikli Reklamlar, Kadın Bedeni, Göstergebilim, Cosmopolitan Dergisi.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to determine whether or not medical discourses of health thematic advertisements in women's periodicals are carrying commercial concern by way of woman body, how the woman body is used, what is the effect of these advertisements on consumption and perception. In this study Cosmopolitan magazines belong to January-December in 2015 are examined and health thematic advertisements in it are analyzed by semiotical method. In theory woman is approached as a object of advertisement, marketing and consumption in the historical process. In the result; it is ascertained the woman body idealizes in the advertisements; medical discourses like health, youth, charm transfer to the consumer; consumers identify with the faces of beloved ones; healthy concept is came down to quantitative measurements; woman body is transformed to consumption object by way of imposistion of health, beauty and youth. In additon it is emerged that the medical discourses in advertisements are considered equal to youth and beauty; people spend money to reach up the beauty and body measurements specified by media. Anahtar Kelimeler: Health thematic advertisements, woman body, semiotic, Cosmopolitan magazine.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleDergilerdeki sağlık içerikli reklamlarda kadın bedeninin kullanımı
dc.title.alternativeUsing of woman body in health thematic advertisements of magazine
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMagazines
dc.subject.ytmHealth
dc.subject.ytmWoman body
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmSemiotic analysis
dc.subject.ytmWoman magazines
dc.subject.ytmCosmopolitan magazine
dc.identifier.yokid10124819
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid453380
dc.description.pages261
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess