Şirket değerlemesi ve start-up firma uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni teknolojik gelişmelerin önemli bir kısmı start-up türü firmalarda gerçekleşmektedir. Bu firmalar büyük ölçüde dış finansmana ihtiyaç duymaktadırlar. Büyük şirketler, risk sermayesi ve melek yatırımcılar start-up'ların faaliyetlerine ilgi duymaktadır. Dolayısıyla birleşme, satınalma ya da tamamen devralmalarda start-up firmaların değerlemesi önem kazanmaktadır. Bu çalışmada, daha önce firma değerleme alanında yapılmış çalışmalarda ortaya çıkmış olan geleneksel ve alternatif değerleme yöntemleri incelenerek, start-up'ların değerlemesinde hangi yöntemleri kullanmanın daha uygun olabileceği tartışılmıştır. Önceki çalışmalardan farklı olarak literatürde yer alan bilebildiğimiz bütün yaklaşım ve yöntemler açıklanarak, vaka çalışmalarında olduğu gibi örnek bir şirketin verileri kullanılarak hesaplanmış, farklılıkları ortaya konulmuş ve değerlendirilmiştir.Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde firma değerleme öncesi değer kavramları ve değerlemeye hazırlık süreci literatürü değerlendirilmiştir. İkinci bölümde geleneksel ve alternatif yaklaşımlara göre değerleme yöntemleri tartışılmaktadır. Üçüncü bölümde ise, start-up kavramı, özellikleri ve finansman türleri hakkında genel bilgi verilmekte, start-up değerleme yöntemleri anlatılmakta ve yöntemlerin uygulamasında en önemli değişkenlerden biri olan iskonto faktörünün hesaplanması detaylı bir şekilde anlatılmaktadır. Son bölümde, örnek start-up firmadan elde edilen verilerle ölçülebilen yöntemler ile firma değeri hesaplanarak birbirleriyle karşılaştırılmakta ve değerlendirilmektedir. The most of the technologies are developed by start-up firms. Start-ups are generally eager for external finances. Large firms, venture capitals and angel investors are interested in start-up activities. Thus, start-up valuation become more important for mergers and acquisitions or take overs. In this study, both traditional and alternative the valuation methods are examined and the methods are discussed if they are appropriate for start-ups. All the methods and approaches to our knowledge are explained and as a case study, the methods are solved by using a real start-up's data which differs the study from previous studies. The differences are determined, results are analyzed, and interpreted. The study consists of four chapters. In the first chapter, the conceps of value and the process of valuation litarature are examined. In the second chapter, the valuation methods with different approaches in the literature are discussed. In the third chapter, the concept of start-up, start-up finances explained, and appropriate start-up valuation methods are compared to each other, spesifically the most important variable: discount factor calculation is expalined. In the last chapter, the valuation methods are calculated with the example firm's adequate data, and results are compared and examined.
Collections