Endüstri 4.0 ve yönetimsel stratejilere etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen teknolojilerin günümüzde geldiği noktalardan biri olarak gösterilen Endüstri 4.0, rekabet koşullarına uyum sağlamak isteyen işletmeler için ortaya atıldığı 2011 yılından bu yana gündemdedir. Tüketicinin kaliteli, farklı ve daha kısa sürede ürün elde etme talebine çözüm arayan bu devrim, gelecekle ilgili öngörülerde de bulunulmasını sağlamaktadır. İşletme için bu geçiş sürecini yönlendirecek olanlar temelde yönetim kademesidir. Geçmişteki gibi hiyerarşik düzenler yıkılmaya başlasa da, geçiş kararının alınıp uygulanması genelde yönetimden başlayarak tüm örgüte yayılmaktadır.Ege Bölgesi, sanayinin gelişim açısından önde olduğu, rekabet koşullarına uyum sağlamaya çalışması dolayısıyla araştırma evrenini oluşturmuştur. Hazırlanan tez temel olarak üç kısımdan oluşmaktadır. İlk kısım konunun anlaşılırlığını arttırmak için endüstrinin gelişimi ve günümüzde geldiği nokta olan Endüstri 4.0'ın bileşenlerinden oluşmaktadır. Bu kısımda ayrıca Endüstri 4.0 gelişimine etki eden sosyo – ekonomik tetikleyiciler ve etkileri anlatılarak teorik çerçeve oluşturuluştur. İkinci kısım; tezin asıl bölümü olup başta yöneticiler olmak üzere tüm çalışan ve işletme çevresine Endüstri 4.0' la birlikte yaşanan değişiklikler, yapılması gerekenler anlamında ışık tutmaktadır. Tezin uygulama bölümünü oluşturan son kısımda 15 işletme ile gerçekleştirilen görüşmelerin ve analizlerine yer verilmiştir.Gerçekleştirilen görüşmeler neticesinde Endüstri 4.0'ın beklenti ve kaygı düzeylerini değiştirdiği; her iki açıdan da artırdığı görülmüştür.Sonuç olarak, Endüstri 4.0'ın işletmelerde rekabet gücünü arttırıcı bir etkiye sahip olduğu ve gelecekle ilgili yönetici beklentilerinin de yüksek olduğu tespit edilmiştir. Etkisi yönetim uygulamalarının yan ısıra geleneksel iş bölümü ve iş tanımlarını da değiştirdiği ve değiştireceği yönündedir. Industry 4.0, which is considered to be the most modern stage of the developing technologies today, has been on the agenda since 2011, when it was put forward for the companies that want to adapt to the competitive conditions. This revolution, which seeks the solution of the consumer's demand for product quality in a shorter time and in a different shape, also provides for predictions about the future. Those who will direct this transition process for the businesses are basically the senior managers. Although hierarchical orders, like in the past, have begun to be demolished, the transition decision is generally enlarged from the administration to the entire organization.The Aegean Region has formed the research area due to the fact that the industry is at the forefront of development and tries to adapt to the conditions of competition. This thesis consists of three parts. The first part includes the development of the industry and the components of Industry 4.0, which is the current point of view in order to increase the intelligibility of the subject. In this section, the theoretical framework was formed by explaining the socio-economic triggers and its effects on the development of Industry 4.0. The second part, which is the main part of the thesis, is composed of the changes in the meaning of what should be done with the Industry 4.0. In the last part of the thesis, 15 open-ended interview questions and analyzes were performed.As a consequence of the interviews, it has been shown that Industry 4.0 changed the levels of expectation and anxiety, by increasing both aspects.In conclusion, it has been determined that Industry 4.0 has an increasing effect on the competitiveness of enterprises, and the expectations of managers about the future are high. Industry 4.0, in addition to effects on management strategies, has changed and about to change the traditional job division and job descriptions.
Collections