Kadın konukevlerinde kalan çocuklarda oyun terapisinin sosyal beceri ve problem davranışlara etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma deney – kontrol gruplu, ön-test, son-test ve izleme ölçümlerinin yapıldığı deneysel bir çalışma olup, kadın konukevlerinde anneleri ile birlikte kalan 3-6 yaşlarında 4 deney grubunda, 4 kontrol grubunda olmak üzere toplam 8 çocukla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler; ''Ebeveyn-Çocuk Bilgi Formu'' ve '' Okul Öncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeği (PKBS-2)'' ile toplanmıştır. Deney grubundaki çocuklara her biri 30 dakika süren, 14 oturumdan oluşan oyun terapisi uygulanmıştır. Analizler nonparametrik olarak SPSS paket programı ile değerlendirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının ön test ve son test ortalamalarını karşılaştırmak için Mann Whitney U-testi, deney ve kontrol gruplarında ön test, son test ve izleme testi ortalamalarını karşılaştırmak için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularından elde edilen sonuçlar, deney grubundaki çocukların sosyal işbirliği, sosyal etkileşim, sosyal bağımsızlık gibi sosyal becerilerinin arttığı, içe yönelim ve dışa yönelim davranış problemlerinin azaldığını göstermektedir. Sonuç olarak oyun terapisinin 3-6 yaş grubu çocukların sosyal beceri ve problem davranışları üzerinde etkili olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Kadın konukevlerindeki çocuklar, oyun terapisi,problem davranış, sosyal beceri The study was an experimental study in which experimental - control group, pre - test, post - test and follow - up measurements were made and it was carried out with 8 children aged 3-6 years in 4 experimental groups and 4 control groups in female guesthouses with their mothers. It is given in research; '' Parent-Child Information Form '' and '' Preschool and Kindergarten Behavior Scale (PKBS-2) '. Children in the experimental group were given a 14-session game therapy, each of which lasted 30 minutes. Analyzes were evaluated nonparametrically with the SPSS package program. The Mann Whitney U-test was used to compare the pre-test and post-test averages of the experimental and control groups, and the Wilcoxon Marked Rank test was used to compare the pre-test, post-test and follow-up test averages of the experimental and control groups.The results of the findings of the study show that social skills such as social co-operation, social interaction, social independence of the children in the experimental group are increased, and inward and outward behavior problems are decreased. As a result, it was determined that the game therapy was effective on the social skills and problem behaviors of children aged 3-6 years.Key words: Children in women's guesthouses, play therapy, problembehavior, social skills
Collections