Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin geometrik ve cebirsel düşünme düzeyleri ile merkezi sınavlardaki başarılarının karşılaştırılması: Demirci örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma 8. sınıf öğrencilerinin geometrik ve cebirsel düşünme düzeyleri arasındaki ilişkiyi bulmak ve bu düzeyleri, merkezi sınav başarısı ile karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden korelasyonel araştırma modelinin kullanıldığı bu araştırma, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Manisa ili Demirci ilçesinde bulunan 13 farklı okulun 455 öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin geometrik düşünme düzeylerini belirlemek için Ususkin tarafından geliştirilen, Duatepe tarafından Türkçeye uyarlaması, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış olan Geometrik Düşünme Düzeyi Belirleme Testi kullanılmıştır. Cebirsel düşünme düzeylerini belirlemek için ise Hart vd. tarafından geliştirilen Altun tarafından Türkçe 'ye uyarlanan Cebirsel Düşünme Düzeyi Belirleme Testi kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin 2016 yılı TEOG 1 doğru sayıları okul yönetimlerinden alınmıştır. Verileri değerlendirmek için SPSS 23 paket programı kullanılarak Pearson momentler çarpımı korelasyon ve çoklu regresyon analizi yapılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, geometrik ve cebirsel düşünme düzeyleri arasındaki korelasyon katsayısı r=.38 (p<.05) olup, pozitif yönlü orta derecede anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Geometrik düşünme düzeyi ve cebirsel düşünme düzeyinin, merkezi sınav başarısıyla olan çoklu korelasyon katsayısı R=.75 (p<.05) bulunmuştur. Buna göre, geometrik düşünme ve cebirsel düşünme düzeylerinin merkezi sınav başarısını yordama düzeyinin %56.3 olduğu söylenebilir. Bulgular ışığında sonuçlar tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur. This research aims to find the relationship between geometrical and algebraic thinking levels of the 8th grade students and to compare these levels with their central examination achievements.The study group was conducted on 455 students attending 8th grade of 13 different schools in Demirci district of Manisa in Turkey in 2016-2017 academic year. Survey model was carried out as a quantitative research method. In order to determine the students' geometrical thinking level, Geometrical Thinking Level Determination Test which was developed by Ususkin and adapted in Turkish by Duatepe is used. Also, Algebraic Thinking Level Determination Test that is developed by Hart et. al and adopted in Turkish by Altun is conducted on students. The data gathered is analyzed through SPSS 23 package program for correlation and regression analysis.Findings reveal that the correlation coefficient between geometrical and algebraic thinking levels is r=.38 (p<.05), which points a moderately significant positive relationship. According to regression analysis, the multiple correlation coefficient between central examination achievement and algebraic and geometrical thinking levels is R=.75 (p<.05), which means that algebraic and geometrical thinking levels predicts 56.3% of central examination achievements.Finally, results are discussed and some suggestions are given in the light of findings.
Collections